چرا تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اجرا نمی‌شود؟

فعالان صنفی پرستاران از عدم اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری انتقاد کردند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آبان هم تمام شد و خبری از تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نیست؛ مسئولان وزارت بهداشت در شهریور وعده دادند تعرفه‌گذاری با چند هفته تاخیر اجرایی می‌شود اما با گذشت دو ماه خبری از تحقق این وعده نشد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات و نحوه اجرای تعرفه‌گذاری پرستاری

سازوکار تعرفه‌گذاری مصوب، مورد تایید پرستاران و فعالان صنفی کادر درمان نیست اما همین تعرفه‌گذاری هم هنوز روی زمین مانده است؛ این امر موجب انتقاد جدی فعالان صنفی واقع شده است.

جواد توکلی در این رابطه می‌گوید: با عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری همانند سایر تعرفه‌های کارکنان وزارت بهداشت آنهم پس از ۱۵ سال از تصویب قانون و در سومین سال حکم حکومتی رهبر انقلاب، پرستاران دریافتند که وعده‌ها محملی برای تحقق ندارد.

او ادامه می‌دهد: اینهمه مقام وعده دادند اما عمل به وعده‌ها در کار نبود؛ حالا پرستاران منتظر استعفای دسته‌جمعی معاون پرستاری وزارت بهداشت، رییس کل سازمان نظام پرستاری و اعضای شورای عالی پرستاری هستند؛ دیگر هیچ بهانه ای قابل قبول نیست.

محمد شریفی مقدم (دبیر کل خانه پرستار) نیز در این رابطه گفت: در پانزدهمین سال از تصویب تعرفه‌گذاری، حتی برای ساکت کردن جامعه‌ی پرستاری، نتوانستند این قانون بر زمین مانده را اجرا کنند.

او ادامه می‌دهد: گر چه روش اجرای تعرفه‌های پرستاری، مورد قبول جامعه ی پرستاری نیست اما در اجرای همان روش غیر قانونی، غیر کارشناسی اجرای قانون تعرفه گذاری هم ناتوان مانده‌اند؛ چه تصوری در مورد پرستاران و جامعه‌ی پرستاری کشور دارند؟!

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1159787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =