بازار مسکن شرایط عادی ندارد / افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها

یک کارشناس اقتصادی گفت: بازار مسکن شرایط عادی ندارد و قیمت‌ها در این بازار غیرمنطقی است.

سید حمید حسینی کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز،‌ درباره وضعیت فعلی بازار مسکن اظهار کرد: شرایط مسکن در کشور عادی نیست، مسکن بازاری برای سرمایه گذاری و وارد معاملات سنگین شده است.

بیشتر بخوانید:

بی‌تعهدی دولت در بازار ارز/ انتشار اوراق سکه بانک مرکزی دردی را دوا نمی‌کند

او با اشاره به اینکه قیمت مسکن وابسته به دلار شده است، بیان کرد: درحالیکه تعداد زیادی مسکن خالی از سکنه در تهران وجود دارد، اما بازهم شاهد افزایش قیمت در بازار مسکن و اجاره بها هستیم.

کارشناس اقتصادی گفت: قیمت مصالح ساختمانی با افزایش قیمت دلار، بالا می‌رود؛ در حالیکه ۹۰ درصد مصالح ساختمانی ایرانی است و نباید با قیمت دلار تغییر کند.

حسینی درباره تفاوت قیمت‌های نجومی در مناطق مختلف پایتخت، تصریح کرد: در مناطق شمالی تهران خانه‌ها متری ۳۰۰ میلیون تومان نیز معامله می‌شود و سوال این است که چه کسانی با چه درآمدی می‌توانند این خانه‌ها را خریداری کنند؟

وی با اشاره به اینکه قیمت‌ها در بازار مسکن باورنکردنی و غیر منطقی است، گفت: در طی سال‌های اخیر دلار ۳۰ برابر گران شده، درحالی‌که قیمت مسکن ۱۰۰ برابر افزایش داشته است.

حسینی درباره آینده پیش رو بازار مسکن گفت: هیچ انتظاری وجود ندارد که قیمت مسکن در آینده کاهش پیدا کند، بنابراین باتوجه به روند افزایش قیمت در این بازار پیش‌بینی می‌شود که باز هم شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1159899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =