وزیر راه: وقتی با یک مقام خارجی وارد فرودگاه امام می‌شوم خجالت می‌کشم

رستم قاسمی گفت: من وقتی با یک مقام خارجی وارد فرودگاه امام می‌شوم، خجالت می‌کشم فرودگاه امام و مهرآباد در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،‌ رستم قاسمی بعدازظهر امروز در مراسم پیش از افتتاح باند بهسازی شده ۲۹ چپ مهرآباد اظهار داشت: در مدل‌های حمل و نقلی کشور اصلا شرایط خوبی نداریم، سرعت قطارهای باری ۱۰ کیلومتر بر ساعت است، در بخش مسافری ریلی عمر واگن‌ها و لکوموتیو سال‌ها تمام شده است، در بخش جاده‌ای هم ۴۰۰ هزار دستگاه کامیون داریم که ۲۰۰ هزار دستگاه آن باید از رده خارج شود و سالی چند میلیارد دلار مازاد مصرف سوخت در این بخش داریم.

بیشتر بخوانید

قاسمی: ساخت ۱.۵ میلیون واحد مسکن در کشور آغاز شد

وی با اشاره به اینکه وضعیت معیشتی کارکنان صنعت حمل و نقل هوایی مناسب نیست، گفت: از مجلس می‌خواهیم در این باره همکاری کند تا مشکلات کارکنان صنعت رفع شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌در فرودگاه‌های کشور کارهای بزرگی انجام شده است، اما وضع فرودگاه‌های ما اصلا خوب نیست، به بیش از ۶۰ کشور سفر داشته‌ام، اما وقتی به فرودگاه امام برمی‌گردم، انگار از یک شهر وارد روستا می‌شوم.

قاسمی اضافه کرد: فرودگاه استانبول ترکیه برای  ۲۰۰ میلیون مسافر احداث شده است و یک شهر فرودگاهی است، اما من وقتی با یک مقام خارجی وارد فرودگاه امام می‌شوم، خجالت می‌کشم فرودگاه امام و مهرآباد در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی گفت: هواپیماهای ما نیز عمر بسیار زیادی دارد، مجوزی دریافت کرده‌ام که اگر بگذارند عملیاتی و اجرا شود بخش حمل و نقل از اساس متحول خواهد شد. مذاکرات خرید هواپیما از خارج و ساخت لکوموتیو در داخل در حال انجام است ۲۰ میلیارد دلار مجوز در بخش حمل و نقل گرفته‌ام و برای اجرای آن همکاری همه بخش‌ها را می‌طلبم.

پایان پیام/

کد خبر: 1159968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
      0 0
      آقای وزیر اون موقع اگه بیایید جاده های اسفناک شهرستان میانه در آذربایجان شرقی را ببینید که هر روز چندین خانوار داغدار می شوند باید از شرم بمیرید.