امیرعبداللهیان: ایران انتظار ندارد از اقلیم کردستان مورد تهدید قرار گیرد

وزیر امور خارجه امنیت را عنصر کلیدی در منطقه و در روابط دو جانبه تهران و بغداد دانست و تاکید کرد: ایران با وجود روابط ممتاز دو کشور انتظار ندارد که از اقلیم کردستان مورد تهدید قرار گیرد و دولت مرکزی در برابر این اقدامات مسئولیت دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق، انتصاب مجدد وی را به عنوان وزیر امور خارجه این کشور تبریک گفت.

وی با ابراز خرسندی از تشکیل هیات دولت عراق به ریاست محمد السودانی، بر عزم جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روابط با عراق تاکید کرد.

بیشتر بخوانید

پ.ک.ک دست داشتن در انفجار استانبول را تکذیب کرد

وزیر امور خارجه در این گفت‌وگو، امنیت را عنصر کلیدی در منطقه و در روابط دوجانبه تلقی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود روابط ممتاز دو کشور انتظار ندارد که از اقلیم کردستان مورد تهدید قرار گیرد و دولت مرکزی در برابر این اقدامات مسئولیت دارد.

امیرعبداللهیان بر ضرورت پایبندی به نتایج گفت‌وگوهای امنیتی برای تضمین امنیت مشترک تاکید کرد.

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق با خرسندی از سطح روابط دو کشور، همکاری بغداد - تهران را ضامن امنیت مشترک برشمرد و اظهار داشت: بغداد اجازه نمی‌دهد همسایگانش از منشاء خاک عراق تهدید شوند.

وزرای خارجه دو کشور روند و نتایج حاصله از گفت‌وگوهای ایران و عربستان را مرور کرده و بر همکاری‌های منطقه‌ای چند جانبه تاکید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1159993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =