اعلام آمادگی ریاض برای حمایت از تروریست‌های ضدایرانی

وزارت خارجه عربستان به حملات روز گذشته ایران به مواضع تروریست‌ها واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور حملات ایران به منطقه کویسنجق در اقلیم کردستان عراق (مواضع تروریست‌ها) را به شدت محکوم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

اذعان عربستان به اختلاف با آمریکا

وزارت خارجه سعودی تاکید کرد که هرگونه اقدامی که منجر به تهدید حاکمیت، امنیت و ثبات عراق می‌شود را نمی‌پذیرد.

سپاه پاسداران روز دوشنبه به مقرهای احزاب تروریستی در اقلیم شمال عراق به صورت موشکی و پهپادی حمله کرد.

در این حملات که به صورت پهپادی و موشکی صورت گرفت، مواضع این گروهک‌ها هدف قرار گرفت.

این چندمین مرحله از حمله علیه مواضع این گروهک‌های تروریستی در شمال عراق است.

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران ششم مهرماه سال جاری دراطلاعیه‌ای اعلام کرد: از آنجا که طی این مدت بقایای گروهک ‌های ضد انقلاب تروریستی پس از تحمل تلفات در منطقه پراکنده و تهدید علیه امنیت و آرامش مردم عزیز کشورمان همچنان باقی است، از صبح امروز (چهارشنبه ۱۴۰۱/۷/۶) مرحله جدید عملیات رزمندگان اسلام علیه مواضع ، مقرها و پادگان‌های گروهک های مذکور در عمق اقلیم شمال عراق با بهره گیری از یگان های موشکی و پهپادی نیروی زمینی سپاه و آتش پرحجم و ترکیبی موشک های نقطه زن و پهپادهای تهاجمی و انهدامی آغاز و ضربات مهلکی به آنان وارد شده است که متعاقباً جزئیات عملیات و تلفات و خسارت های وارده به دشمنان ملت ایران اطلاع رسانی خواهد شد .

در این اطلاعیه تاکید شد: بار دیگر تاکید می گردد این عملیات تا دفع موثر تهدید و برچیده شدن مقرهای گروهک های تروریستی و اقدام مقامات اقلیم به تعهدات و مسئولیت های خود، با قاطعیت ادامه خواهد داشت.

همچنین فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدای سپاه اعلام کرد که حملات به اقلیم کردستان عراق تا خلع سلاح گروه‌های تروریستی ادامه خواهد یافت.

 فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدای سپاه در بیان جزئیات جدید از عملیات سپاه به مقر تروریست‌ها در اقلیم شمال عراق گفت: تا عمق ۸۰ کیلومتری در اقلیم کردستان عراق را هدف قرار دادیم.

وی افزود: افراد این گروهک ها حضور در اغتشاشات اخیر، حمله به بانک ها، پروژه کشته سازی و ورود سلاح های جنگی به کشور در کارنامه خود داشتند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز در این خصوص گفت: اقدام نظامی ایران علیه گروه‌های تروریست مسلح تجزیه طلبی که از خاک دولت عراق و اقلیم کردستان عراق برای نقض حاکمیت ایران و نقض امنیت مرزی ایران و سلب امنیت شهروندان ایرانی استفاده و اقدام می‌کنند، اقدامی کاملا قانونی است.

وی تاکید کرد: دولت عراق  بر اساس قواعد بین‌المللی و مناسبات دو کشور همسایه برای جلوگیری از این اقدامات تروریستی مسئولیت دارد و باید به مسئولیت خود در این زمینه عمل کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: اقدام ایران در سرکوب این گروه‌ها پس از آن صورت گرفت که همه مسیرهای قانونی هم در چارچوب دوجانبه و هم سازمان ملل طی شد. یادداشت‌های ایران به طرف عراقی در سازمان ملل به ثبت رسید و شواهد متقنی به دولت عراق داده شد و توافقاتی با دولت عراق صورت گرفت که حاکمیت خود را توسعه دهد و مناطق مرزی را کنترل کند. توافقات دوجانبه‌ای نیز  با مقامات کردستان عراق صورت گرفت که از خاک اقلیم تعرضات علیه ایران صورت نگیرد. اقدام ایران پس از آن صورت گرفت که دولت عراق و اقلیم در انجام تعهداتشان موفق و ملتزم نبودند.

کنعانی در همین چارچوب تاکید کرد: اقدام ایران برای حمایت از امنیت خود و امنیت شهروندانش مشروع،‌ قانونی و مبتنی بر قوانین بین‌المللی است.

وی همچنین اظهار کرد: ایران بارها تاکید کرده است که نسبت به امنیت سرزمینی خود و فعالیت گروه‌های تجزیه طلب در این منطقه سکوت نخواهد کرد و مبتنی بر قوانین بین‌المللی از امنیت خود و شهروندانش دفاع خواهد کرد و این اقدام نیز در همین چارچوب صورت گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1160038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =