صنعت و جامعه به یک زبان مشترک نیاز دارند

مدیرکل صنعت، جامعه و دانشگاه حوزه معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری گفت: لازمه ارتباط گسترده‌­تر و تفاهم بیشتر، دستیابی به یک زبان مشترک با صنعت و جامعه است و در این مسیر مشکلات متعدد وجود داشت که باید نسبت به رفع این موانع اقدام می­‌شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکاینوز، لاله ملک‌­نیا، مدیرکل صنعت، جامعه و دانشگاه حوزه معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری درباره دهمین نمایشگاه نوآوری و فنآوری ربع رشیدی (RINOTEX) گفت: این نمایشگاه مهم و استراتژیک که هر ساله با رویکرد تجاری‌سازی و ایجاد تعامل بین عرضه‌کنندگان و متقاضیان فناوری در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می­شود، مکانی مناسب برای ارائه توانمندی­‌های دانشگاه آزاد اسلامی به جامعه علمی و صنعتی کشور است.

 ملک‌­نیا با اشاره به اینکه تلاش اصلی اداره کل صنعت، جامعه و دانشگاه، تقویت ارتباط مستمر دانشگاه آزاد اسلامی با صنعت و جامعه گفت: لازمه ارتباط گسترده‌­تر و تفاهم بیشتر، دستیابی به یک زبان مشترک با صنعت و جامعه است و در این مسیر مشکلات متعدد وجود داشت که باید نسبت به رفع این موانع اقدام می­شد.

وی افزود: نتیجه این اقدامات بسترسازی گسترده‌ای بود که طی سه سال گذشته در این اداره کل انجام شد و اکنون شاهد نتایج این اقدامات در تعاملات گسترده دانشگاه آزاد اسلامی و بخش‌­های مختلف صنعت هستیم.

مدیر کل صنعت، جامعه و دانشگاه در جلسه‌­ای که با حضور مسئولان پژوهش و فنآوری استان آذربایجان شرقی برگزار شد، از جلسات متعدد با مسئولان مجتمع مس سونگون، تراکتورسازی تبریز، شرکت پالایش نفت تبریز و صنعت برق آذربایجان در حاشیه نمایشگاه ربع رشیدی خبر داد و اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک امکان عقد قراردادهای صنعتی بیشتر با این مجموعه­ها فراهم شد.

در این جلسه معاون پژوهش و فناوری استان آذربایجان شرقی ضمن ارائه گزارش کلی از فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه انعقاد قراردادهای صنعتی با صنایع مهم استان به برنامه‌­های پیش‌رو برای توسعه این فعالیت­ها اشاره و از همراهی و همکاری صمیمانه اداره کل صنعت، جامعه و دانشگاه تشکر و قدردانی کرد.

در انتها ملک نیا ضمن پاسخ به پرسش­های مطرح بر لزوم ارائه خدمات مشاوره به صنایع توسط استادان و پژوهشگران دانشگاه تاکید کرد و اضافه کرد: لازم است که از همه توان و ظرفیت­های دانشگاه آزاد اسلامی جهت ارتباط موثر با صنایع استان، استفاده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1160054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =