چرا انسان‌های باهوش تنبل‌ترند؟

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد کسانی که ضریب هوشی بالاتری دارند در مقایسه با دیگران، فعالیت بدنی کمتری را از خود نشان می‌دهند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پژوهشی که به تازگی در ایندیپندنت منتشر شده حاکی از آن است که به احتمال زیاد افراد کم‌تحرک یا همان «تنبل‌ها» فعالیت مغزی بیشتری دارند. یافته‌های این مطالعه علمی ثابت می‌کند، آن‌هایی که ضریب‌هوشی بالاتری دارند، دیرتر از افراد با ضریب‌هوشی پایین‌تر خسته می‌شوند و همین سبب خواهد شد که زمان بیشتری را صرف فکر کردن کنند. به طور خلاصه افراد غیر متفکر راحت‌تر خسته می‌شوند و بدین ترتیب زمان آزاد خود را با فعالیت بدنی پر می‌کنند.

بیشتربخوانید:

نشانه‌های افراد باهوش

به گفته انجمن روان شناسی بریتانیا، عاملی که در نهایت به افراد متفکر در مبارزه با سطح فعالیت کمتر آن‌ها کمک خواهد کرد، چیزی نیست جز آگاهی. آگاهی از تمایل خود به فعالیت پایین توام با آگاهی از هزینه‌هایی که انسان برای بی‌تحرکی خود در آینده‌ای نه چندان دور پرداخت می‌کند، افراد متفکر را به سمت و سوی افزایش تحرک و ورزش منظم سوق خواهد داد.

چند ویژگی باورنکردنی باهوش‌ها

در مقاله‌ای دیگر که از طریق وبگاه خبری آمریکایی بیزنس اینسایدر قابل دسترسی است، می‌خوانیم: «تنبلی تنها نشانگر ضریب‌هوشی بالا نیست.

 در مطالعات مختلف دیده شده که افراد باهوش اغلب ادبیات کلامی مطلوبی ندارند، شب‌ها تا دیر وقت بیدار هستند و در عین حال افرادی شلخته و نامرتب به شمار می‌روند». علاوه بر این پژوهشی در سال ۲۰۱۷ به صورت مشترک توسط روان شناسان مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن و دانشگاه مدیریت سنگاپور انجام شد که ضمن تایید یافته‌های مطرح شده، نکته جالب دیگری را هم نشان داد. افراد باهوش نه تنها فعالیت فیزیکی محدودتری دارند بلکه دوست‌هایشان را هم به نحوی انتخاب می‌کنند که معاشرت با آن‌ها نیازمند تحرک بالایی نباشد! البته این همه داستان نیست. بر اساس گزارشی از واشنگتن پست، هرچه یک فرد تعاملات اجتماعی بیشتری با دوستان صمیمی خود داشته باشد، شادمانی و رضایت از زندگی بیشتری را هم تجربه خواهد کرد. البته به جز افراد باهوش! بله درست است دیده شده که افراد با ضریب هوشی بالا کمتر از زندگی خود راضی هستند و تمایل چندانی هم به معاشرت‌های اجتماعی ندارند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1160069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =