خط خورده‌های کی‌روش در ۳ دوره جام جهانی

با مقایسه‌ای میان خط خورده‌های تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، مشخص می‌شود که سید حسین حسینی، یکی از بازیکنانی است که در دوره پیش توسط کی‌روش خط خورد اما در این دوره موفق شد جزو لیست تیم ملی باشد.

 به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، یک‌شنبه شب، ‌لیست تیم ملی با نظر کارلوس کی‌روش برای رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اعلام شد. در مورد لیست تیم ملی تا به امروز، نقطه نظرات زیادی مطرح شده است. مهم‌ترین انتقاد، ‌حضور چهار دروازه‌بان در لیست تیم ملی است که کارلوس کی‌روش معقتد است حضور  آنها به تعادل تیم ملی کمک می‌کند. بحث بعدی ۲۵ نفره بودن لیست تیم ملی است و بسیاری از فوتبالی‌ها معتقدند که کی‌روش می‌توانست از حضور یک بازیکن دیگر در جمع ملی‌پوشان بهره‌مند شوند اما سرمربی تیم ملی نخواست از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کند و ۲۵ بازیکن را به جام جهانی می‌برد.

بیشتر بخوانید:

تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ را بشناسید / تیم ملی تونس

مهم‌ترین جاماندگان جام جهانی ۲۰۲۲

 بحثی که همیشه نسبت به لیست تیم ملی وجود دارد، بحث خط خورده‌های تیم ملی است که نبودنشان در لیست تیم ملی، با دلایل و گمانه‌زنی‌های زیادی روبرو است. امید نورافکن و محمد محبی از بازیکنانی بودند که  برای حضور در لیست تیم ملی بسیار امیدوار بودند اما جایی در تفکرات کی‌روش برای جام جهانی نداشتند. میلاد سرلک یکی دیگر از بازیکنان تیم ملی بود که در بازی دوستانه آخر تیم ملی مقابل نیکاراگوئه و در اردوی‌های تیم ملی حضور داشت و انتظار داشت که مسافر قطر شود اما این بازیکن هم در تمرین روز یک‌شنبه تیم ملی حضور نداشت تا مشخص شود این بازیکن هم جزو خط خورده‌های تیم ملی به حساب می‌آید.

سامان فلاح، صالح حردانی و محمدرضا اخباری نیز بازیکنان دیگر تیم ملی در اردوهای اخیر بودند که می‌توانستند همراه ملی‌پوشان به جام جهانی قطر بروند اما این بازیکنان هم در نهایت موفق نشدند که مجوز حضور در مسابقات جام جهانی را به دست بیاورند. اخباری را می‌توان ناکام‌ترین فرد در رسیدن به جام جهانی قلمداد کرد. این بازیکن در دوره قبلی جام جهانی نیز تا آخرین اردوهای تیم ملی در جمع شاگردان کارلوس کی‌روش حضور داشت اما این بازیکن هم در نهایت از لیست تیم ملی خط خورد.

در بین مسافران جام جهانی، علی کریمی و سید حسین حسینی جزو ناکامان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به حساب می‌آیند. سید حسین حسینی جزو آخرین خط خورده‌های تیم ملی در جام جهانی دوره پیش بود که در نهایت موفق نشد خود را به روسیه برساند. همچنین علی کریمی یکی دیگر از بازیکنان تیم ملی بود که دوره پیش در اردوی‌های ملی‌پوشان حضور داشت اما به دلیل مصدومیت نتواست همراه تیم ملی به روسیه برود.

سید جلال و وریا، حاشیه‌سازترین خط خورده‌های جام جهانی روسیه

لیست تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هم چنین حاشیه‌هایی را تجربه کرد و خط خورده‌های تیم ملی، مورد بحث و انتقاد بسیاری از کارشناسان قرار گرفت. در دوره پیش، سید حسین حسینی، محمدرضا اخباری، سید جلال حسینی، وریا غفوری و کاوه رضایی جزو برجسته‌ترین خط خورده‌های تیم ملی به حساب می‌آمدند.

سید جلال حسینی ۳۵ ساله در فصل منتهی به جام جهانی یکی از ارکان دفاعی پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به حساب می‌آمد. خیلی‌ها دلیل دعوت نشدن سید جلال حسینی در آن برهه زمانی را تسویه حساب شخصی بین کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس قلمداد می‌کردند چرا که سید جلال حسینی در دوره کارلوس کی‌روش به تمام اردوهای تیم‌ملی دعوت شده بود اما برای جام جهانی خط خورد. با این حال عجیب‌تر از دعوت نشدن سید جلال حسینی، نبود وریا غفوری در تیم‌ملی بود. احتمالا لیگ هفدهم یا فصل ۱۸-۲۰۱۷ که فصل منتهی به جام جهانی ۲۰۱۸ بود، بهترین فصل دوران بازیکنی وریا غفوری به حساب بیاید. خیلی از کارشناسان فوتبال معتقد بودند که وریا غفوری ۲۹ ساله، آماده‌ترین بازیکن تیم‌ملی در لیگ برتر ایران بود و به همین دلیل هیچ‌کس توقع دعوت نشدن او به تیم‌ملی را نداشت.

کارلوس کی‌روش برای خط زدن بازیکنان از لیست تیم ملی دلایل مشخصی را مطرح کرده و برخی از آن‌ها را به طور رسمی اعلام کرده است اما با مقایسه‌ای میان لیست تیم ملی در جام جهانی قطر و جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، سید حسین حسینی، تنها بازیکنی است که در دوره گذشته طعم خط خوردن از لیست تیم ملی را چشید اما در این دوره در میان بازیکنان تیم ملی دیده می‌شود و این شانس را دارد که در مسابقات جام جهانی درون دروازه بایستد.

برزیل و حسرت بی‌پایان برای خلعتبری و بیگ‌زاده

جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل هم اتفاقاتی مثل دوره‌های دیگر جام جهانی داشت. خیلی‌ها درون دروازه منتظر حضور سید مهدی رحمتی بودند اما او پیش از اتمام بازی‌های تیم ملی در مقدماتی جام جهانی از تیم ملی خدحافظی کرد و حواشی بعد از آن اتفاق در نهایت باعث شد که این بازیکن شانس خود را برای حضور در جام جهانی از دست بدهد. محمدرضا خلعتبری از دیگر خط خورده‌های لیست تیم ملی بود که امید زیادی برای حضور در جام جهانی داشت اما بروز برخی اتفاقات باعث شد که این بازیکن هم نتواند راهی جام جهانی شود. هاشم بیگ‌زاده که یکی از بازیکنان منتخب کارلوس کی‌روش بود، به دلیل مصدومیت نتوانست برای تیم ملی در جام جهانی بازی کند و تنها فرصت این بازیکن برای حضور در جام جهانی با یک مصدومیت غیرمنتظره از دست رفت.

سوشا مکانی، سردار آزمون و هادی عقیلی هم از دیگر بازیکنان برجسته تیم ملی در آن دوره بودند که می‌توانستند مسافر برزیل شوند اما در نهایت جایی در تفکرات کارلوس کی‌روش نداشتند و این بازیکنان هم فرصت حضور در برزیل و بازی برای تیم ملی را از دست دادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1160089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =