تلاش کانادا برای شعله‌ور کردن آشوب در ایران

دولت کانادا علاوه بر پناه دادن به مجرمان تحت پیگرد دستگاه‌ قضایی ایران، همراستا با جریان تحریم‌طلب، در عالی‌ترین سطح ممکن تلاش می‌کند تا فضای آرام ایران را به آشوب بکشاند. برای نیل به این هدف، حتی از دروغ‌پراکنی هم دریغ نمی‌کند.

​​​​​​به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، درحالی‌که جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا با حضور در تجمع "همبستگی با اعتراضات ایران" در کانادا از آشوب‌ها در ایران حمایت کرد و در کنار حامد اسماعیلیون، یکی از بازیگران جریان تحریم‌طلب ایستاد، امروز در توئیتی همراستا با دروغ‌پراکنی رسانه‌های انگلیسی-سعودی نوشت: کانادا تصمیم وحشیانه رژیم ایران برای اعمال مجازات اعدام برای حدود ۱۵ هزار معترض را محکوم می‌کند.

ادعای اعدام ۱۵۰۰۰ نفر در ایران تا حدی غیرقابل باور است که علاوه بر کامنت‌های طنز و اشاره به تکنیک دروغ گوبلز، خبرنگار میدل ایست آی در پاسخ به ترودو نوشت: این آمار را از کدام جهنمی گرفته‌ای؟

آمار دروغ ۱۵۰۰۰ اعدام، چند روز قبل از سوی مجله نیوزویک بدون استناد به منبع مشخصی مطرح شد و این نشریه به نامه جعلی حمایت نمایندگان مجلس ایران از اعدام معترضین هم اشاره کرده است!

با اینکه منشا عدد اعلام شده توسط نخست وزیر کانادا مشخص نیست، سیما ثابت، مجری تلویزیون سعودی "ایران اینترنشنال" و عنصر جریان تحریم‌طلب[1] با استقبال از عدد اعلام شده، آن را بهانه‌ای برای ایجاد اجماع جهانی علیه ایران می‌خواند.

کاوه شهروز، عضو دیگر جریان تحریم‌طلب[2] نتوانست این عدد را تایید کند و در پاسخ به توئیت ترودو نوشت: ترس آن می‌رود که حکم ۱۵۰۰۰ اعدام صادر شود! و هنوز چنین اتفاقی نیافتاده است.

سیاوش اردلان، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی همچنین در واکنش به توئیت ترودو نوشت: منابع خبری نخست وزیر کانادا ضعیف است.

با بررسی اخبار رسمی منتشر شده از سوی رسانه مرتبط با قوه قضائیه، تاکنون تنها یک مورد حکم اعدام صادر شده است. حکم صادر شده برای فردی است که یک مرکز دولتی را عامدانه به آتش کشیده بود. وی به اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت ملی، محاربه و افساد فی الارض – محاربه از طریق به آتش کشیدن (تحریق و تخریب عمدی) به مجازات اعدام محکوم شد. در همین حال رای صادره بدوی بوده و قابل اعتراض و فرجام خواهی خواهد بود.

با توجه به واکنش‌ کاربران توئیتر به عدد عجیب اعلام شده از سوی نخست وزیر کانادا و فاصله این عدد با احکام صادر شده از سوی دادگاه، پیش‌بینی می‌شود وی احتمالا نسبت به اشتباه خود واکنش نشان دهد و از موضع خود عقب بنشیند. خبرگزاری رویترز در سال ۹۸ با استفاده از تکنیک دروغ گوبلز، با استناد به منابع آگاه در ایران و آمار گروهک تروریستی منافقین از کشته شدن ۱۵۰۰ نفر خبر داد که هیچ‌گاه این آمار ثابت نشد و این خبرگزاری سندی برای ادعای خود منتشر نکرد.­­­ این‌طور برآورد می‌شود که کانادا با این دروغ تلاش دارد همراستا با رسانه‌های اپوزیسیون و فراخوان‌های اعلام شده برای سالروز آشوب‌های آبان ۹۸، فضای آرام کشور را مجددا شعله‌ور کند و ماهی خود را با گل‌آلود کردن فضا صید کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1160125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =