ترخیص  ۳۲تن مواد اولیه تولید سرم از گمرک

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به کمبود و نیاز به داروهای آنتی بیوتیک، این داروها در شرکت داروسازی فارابی به سه میلیون عدد در ماه افزایش یافت و در حال حاضر ۳۲تن مواد اولیه از گمرک در حال ترخیص است.

 به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه در وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات بسیار ارزنده و خوبی همکاران عزیز ما در حوزه های مختلف انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

کمبود سِرم در کشور رفع شد

وی افزود: با توجه به کمبود و نیاز به داروهای آنتی بیوتیک، این داروها در شرکت داروسازی فارابی به سه میلیون عدد در ماه افزایش یافت و در حال حاضر ۳۲تن مواد اولیه از گمرک در حال ترخیص است که بخش قابل توجهی از پیش ساز داروهای آنتی بیوتیک کشور را تامین می کند.

مرتضوی افزود: تولید داروهای آنتی بیوتیک در کارخانجات داروسازی نسبت به سال قبل ۸برابر شده است و با ایجاد خط تمام اتوماتیک تولید سرم در کارخانجات داروپخش ظرفیت تولید از ۳ میلیون عدد در ماه، به ۶میلیون انواع سرم افزایش یافته است.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی اقدامات خوبی را انجام داده است و اختصاص ردیف بودجه برای اورژانس اجتماعی برای اولین بار پس از ۱۵سال صورت گرفته است، گفت: افتتاح و بهره برداری از اولین هتل مناسب سازی شده در مشهر مقدس برای اشخاص تحت پوشش کمیته امداد از دیگر اقدامات است.

مرتضوی بیان داشت: ۱۴۰هزار نفر از کسانی که در نوبت دریافت بسته حمایتی  سازمان بهزیستی قرار گرفته بودند از سوی دولت تحت پوشش قرار گرفتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1160253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =