شافعی: تیم ملی از نظر مهره و شرایط فنی وضعیت خوبی دارد

شافعی گفت: حضور لژیونرهای باتجربه و آماده از یک سو و انتخاب بهترین های لیگ از سوی دیگر و شناخت و آشنایی نسبتا کامل و خوبی که کارلوس کی روش از شرایط و فوتبال ما دارد، می تواند پوئن مثبتی برای ما در جام جهانی باشد.

 به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، محمود شافعی، پیشکسوت فوتبال در خصوص شرایط تیم ملی در جام جهانی اظهار داشت: تیم ملی در حالی برای حضور در این رقابت ها به قطر اعزام شده است که مهره ها و نفرات خوبی را در اختیار دارد و این موضوع همه را برای نمایش خوب ایران در قطر امیدوار می کند اما اگر بخواهیم در مورد روند آماده سازی ایران برای حضور در جام جهانی صحبت کنیم باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که عدم تطابق بازی های تدارکاتی ما با آن چه کادر فنی در ذهن داشته است، می تواند کمی نگران کننده باشد. تیم ملی دیدارهای دوستانه زیادی را برگزار نکرد و حریفان ایران تیم های تراز اول و قدرتمندی نبودند.

بیشتر بخوانید:

مهدوی: تیم ملی در هر پست بازیکنان خوب دارد

وی تاکید کرد: تیم ملی از نظر مهره و شرایط فنی وضعیت خوبی دارد. حضور لژیونرهای باتجربه و آماده از یک سو و انتخاب بهترین های لیگ از سوی دیگر و شناخت و آشنایی نسبتا کامل و خوبی که کارلوس کی روش از شرایط و فوتبال ما دارد، می تواند پوئن مثبتی برای ما در جام جهانی باشد. البته باید بگویم تیم ملی از نظر میانگین سنی از استاندارد کمی فاصله دارد و استاندارد لازم در میانگین سنی نفرات دعوت شده به اردوی نهایی جام جهانی رعایت نشده است.

شافعی با اشاره به حریفان ایران در مرحله گروهی جام جهانی به خبرنگار برنا گفت: جدا از قدرت شناخته شده تیم ملی انگلیس که در جهان قابل کتمان نیست من شرایط را برای کسب امتیازات خوب از ولز و آمریکا مهیا می بینم. تیم ملی نسبت به دوره های قبل قرعه مناسب تری دارد و این موضوع ما را امیدوار نگه می دارد که بتوانیم نتایج خوبی را در جام جهانی به دست آوریم.

وی افزود: تیم ملی از نظر استراتژی قبل از حضور در جام جهانی در مقایسه با حریفان شرایط خوبی ندارد اما از بعد فنی و مهره ای می توان به تیم امیدوار بود و فکر کنم از این جهت لیاقت صعود از دور گروهی را دارد.

شافعی با پیش‌بینی این‌که تیم ملی می‌تواند بین 5 تا 6 امتیاز از 3 بازی خود در دور گروهی کسب کند، گفت: حضور مهره هایی مثل مهدی طارمی، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش نقطه عطف تیم ملی در قطر است و این نفرات می توانند سرنوشت ایران را رقم بزنند. البته نداشتن پلن جایگزین و خلا در پست هافبک دفاعی می تواند در شرایط خاص برای تیم ایران تبدیل به پاشنه آشیل شود.

منبع: برنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1160260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =