فنونی زاده: برخی لژیونرها آمادگی مطلوبی ندارند، اما دعوت شدند

برخی از نفرات نباید در لیست تیم حضور داشته باشند و باید جای خودشان را به جوان‌ترها می‌دادند. احسان حاج صفی و کریم انصاریفرد به طور حتم در جام جهانی زیاد بازی نخواهند کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مهدی فنونی‌زاده، درباره لیست اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برای شرکت در جام جهانی اظهار داشت: بر اساس مقررات فیفا کی‌روش باید اسامی ۲۶ بازیکن را برای حضور در جام جهانی می‌داد که مشخص نشد چرا یک نفر کمتر اعلام شد. از طرفی لزومی ندارد که در جام جهانی اسم ۴ دروازه‌بان در لیست باشد و اگر قرار بود لیست اسامی ۳۰ نفره هم باشد بیشتر از ۳ دروازه‌بان به کار تیم ملی نمی‌آمد. اصلاً روال معمول در فوتبال دنیا حضور ۴ دروازه‌بان نیست. فقط تیم‌های ایران و تونس در جام جهانی این کار غیر معمول را انجام داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

مهاجم جدید در راه پرسپولیس تا اولین بازی رسمی

وی افزود: لیست تیم ملی بیشتر شبیه کاروان‌های توریستی برای حضور در جام جهانی است تا تیم ملی؛ جای بازیکنانی که استحقاق حضور در این مسابقات را داشتند در این لیست خالی است. فهرست اسامی تیم ملی کلی حرف و حدیث داشت و سوالات زیادی در مورد این لیست وجود دارد که کادرفنی و کی‌روش آنها را بدون پاسخ گذاشته است.

*برخی لژیونرها آمادگی مطلوبی ندارند، اما دعوت شدند

پیشکسوت فوتبال در مورد میانگین بالای سنی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: برخی از نفرات نباید در لیست تیم حضور داشته باشند و باید جای خودشان را به جوان‌ترها می‌دادند. احسان حاج صفی و کریم انصاریفرد به طور حتم در جام جهانی زیاد بازی نخواهند کرد. در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی تنها یک تیم از آسیا به جام جهانی صعود می‌کرد و ایران با جنگ تحمیلی مواجه شده بود و ستاره‌های همچون محمد پنجعلی، فرشاد پیوس، ناصر محمدخانی، عبدالعلی چنگیز، شاهرخ بیانی، مجتبی محرمی و … نتوانستند حضور در جام جهانی را تجربه کند.

وی ادامه داد: در لیست کی‌روش نام ۱۶ لژیونر وجود دارد که برخی از آنها آنچنان آمادگی بالایی ندارند، حتی در تیم‌های باشگاهی درجه دو و سه اروپا نیمکت نشین بودند.

*به جای نفرات خوب این فصل لیگ، برخی بازیکنان بی‌کیفیت به قطر رفتند

فنونی‌زاده تصریح کرد: بازیکنان خوب زیادی به خاطر برخی مسائل به جام جهانی نرفتند. امید نورافکن، محمد محبی و مهدی قایدی حق‌شان بود در تیم ملی حضور داشته باشند، اما معلوم نیست چرا به جای این نفرات خوب این فصل لیگ، برخی از بازیکنان بی‌کیفیت به قطر رفتند. اگر مربیان برتر کشورمان نظیر علی دایی، امیر قلعه‌نویی و یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم ملی بودند برخی از این نفراتی که در جام جهانی قطر هستند را خط می‌زدند.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که چه تیمی قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر می‌شود، گفت: به احتمال زیاد تیم ملی ایران هر سه بازی خود را در جام جهانی واگذار خواهد کرد و مثل توریست‌ها به ایران بازمی‌گردد. تیم ملی آلمان یک تیم منظم و تاکتیکی است که به احتمال فراوان قهرمان بیست و دومین دوره جام جهانی خواهد شد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1160298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =