هواشناسی ایران| بارش باران در ۱۲ استان کشور

سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در ۱۲ استان کشور بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در ارتفاعات بارش برف و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی‌می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز جمعه در غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی به‌تدریج آسمان آفتابی شده که در این مناطق کاهش نسبی دما و وزش باد همراه با وزش باد شدید روی می‌دهد.

برای استان‌های فارس، بوشهر، شرق خوزستان، جنوب اصفهان، شمال کرمان، یزد،‌ خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شرق سمنان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

هواشناسی ایران / سامانه بارشی جمعه از شرق کشور خارج می‌شود

اواخر وقت جمعه سامانه بارشی از کشور خارج می شود. فردا شنبه هفته آینده جو آرام در کشور حاکم است. یکشنبه بیشتر مناطق کشور جو آرامی دارند و تنها در جنوب کرمان و شمال هرمزگان رگبار پراکنده و رعدوبرق انتظار می‌رود.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش باران ، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در ارتفاعات بارش برف و در نقاط مستعد تگرگ.

جمعه 1401/08/27: خراسان شمالی، خراسان رضوی، نیمه شمالی خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، خوزستان، نیمه شمالی فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و شرق و شمال شرق سمنان.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آب‌گرفتگی معابر به‌صورت محدود، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال تاخیر در پرواز و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، آمادگی زمستانی راهداری به‌ویژه در گردنه‌های مناطق سردسیر، احتیاط در قرار دادن نهاده‌های کشاورزی در فضای باز.

انتهای پیام/

کد خبر: 1160374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =