تعیین نرخ غذای دانشجویی دانشگاه آزاد واحد شیراز در بازه ۳۶ تا ۴۷ هزار تومان

مدیر دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: در جدول تامین غذایی جزئیات هر وعده غذایی برای هر نفر مشخص شده است که بر این اساس غذاهای خورشی مبلغ ۳۶ هزارتومان و انواع غذاهای جوجه و مرغ گرم ۴۵ و غذاهای کبابی و گوشت گرم ۴۷ هزار تومان تعیین شده است.

محمدهادی مومن نسب مدیر دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: اهمیت برنامه غذایی و خدمات مجموعه سلف سرویس دانشگاه آزاد اسلامی از نظر کمی و کیفی و همچنین قیمت غذایی و دسترسی آسان به خدمات همواره یکی از دغدغه‌های های اصلی مجموعه مدیران دانشگاه به‌ویژه حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی بوده و با حساسیت و دقت بالایی پیگیری می‌شود. مجموعه سلف سرویس متمرکز با دو ساختمان مجزا و امکانات رفاهی مناسب خواهران و برادران در مرکز مجموعه پردیس دایر است.

به گفته وی، سامانه آموزشیار هنوز امکان ثبت سفارش و رزرو غذا برای اساتید و کارکنان را ندارد؛ بنابراین در حال حاضر امکان ارائه خدمات به اعضای هیات علمی و کارکنان را نداریم.

مومن نسب گفت: براساس دستورالعمل اجرایی مربوط به سلف سرویس که از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد ابلاغ شد، در واحد شیراز فرآیند برگزاری مناقصه با شرکت‌های پیمانکاری فعال در حوزه کیترینگ دنبال و متناسب با کم‌ترین قیمت موجود ارائه خدمات با شرکت منتخب قرار داد رسمی منعقد شد و فعالیت آن تحت نظارت مستقیم دانشگاه آغاز شده است.

مدیر دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از منابع بودجه دولتی مانند دانشگاه‌های سراسری استفاده نمی‌کند؛ خودگردان و متکی به پرداخت شهریه از سوی دانشجویان است و با افزایش قیمت‌ها در طول چندین سال گذشته عملا امکان پرداخت یارانه به غذای دانشجویی وجود ندارد و دانشجویان باید شخصا هزینه غذای دانشجویی را بپردازند.

او ادامه داد: در جدول تامین غذایی جزئیات هر وعده غذایی برای هر نفر مشخص شده است که بر این اساس غذاهای خورشی مبلغ ۳۶ هزارتومان و انواع غذاهای جوجه و مرغ گرم ۴۵ و غذاهای کبابی و گوشت گرم ۴۷ هزار تومان تعیین شده است که نسبت به مجموعه‌های غذایی شخصی در سطح شهر با حدود نصف قیمت عرضه می‌شود.

مومن نسب افزود: در خصوص اهمیت جایگاه سلف سرویس دانشگاه توضیح دهید: اهمیت برنامه غذایی و خدمات مجموعه سلف سرویس دانشگاه آزاد اسلامی از نظر کمی و کیفی و همچنین قیمت غذایی و دسترسی آسان به خدمات همواره یکی از دغدغه‌های های اصلی مجموعه مدیران دانشگاه آزاد شیراز به ویژه حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد شیراز بوده و با حساسیت و دقت بالایی پیگیری می شود.

مدیر دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز تصریح کرد: کیفیت غذایی سلف دانشگاه هم از نظر کمیت و کیفیت در سطح قابل قبولی قرار دارد و تا به امروز که دوران بازگشایی دانشگاه پس از کرونا است اعلام نارضایتی از سوی دانشجویان و کارکنان نداشته‌ایم و حتی کارکنان و مسئولان ارشد دانشگاه نیز از همین غذا استفاده می‌کنند .

وی بیان کرد: از دو نوع ظرف جهت ارائه مواد غذایی استفاده می شود؛ ظروف استیل که بعد از سرو غذا توسط آب گرم و مواد ضد عفونی شسته شده و همچنین ظروف یک بار مصرف به دل‌خواه دانشجویان در اختیار آنان قرار می‌گیرد. همچنین آشپزخانه سلف واحد شیراز مجهز به کانترهای نگهداری غذا به صورت گرم تا پایان زمان توزیع غذا است و به دنبال مکانیزه کردن بخش قابل توجهی از فرآیند پخت و پز و ارائه مواد غذایی هستیم.

مومن نسب در پایان گفت: گاهی دانشجویان بدون پرداخت هزینه و تقاضای غذای دانشجویی خود را ثبت کرده و هزینه آن در پایان ترم به حساب بدهکاری مالی دانشجو در امور مالی و شهریه ثبت می‌شود که متاسفانه برخی دانشجویان با بی‌اطلاعی از این موضوع در پایان ترم جهت پرداخت شهریه با بدهکاری روبرو می‌َشوند.

خبرنگار: آرش جوابی

انتهای پیام/

کد خبر: 1160443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =