الله وردی: فوتبال ایران در تمام ابعاد از فوتبال دنیا فاصله دارد

پیشکسوت فوتبال گفت: باید با این مسئله را بدانیم که فوتبال ما در تمام ابعاد از فوتبال دنیا فاصله دارد و نمی توان از تیم ملی انتظار نتایج عجیب و غریب و خارق العاده ای داشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، جواد الله وردی، پیشکسوت فوتبال با اشاره به شرایط این روزهای فوتبال ایران اظهار داشت: در این دوره با توجه به شرایط خاص فدراسیون، انتخابات فدراسیون، تعویض مربی و خیلی مسائل دیگر شرایط عادی و طبیعی در فوتبال ایران نداشتیم. فوتبال ما سالهاست با سازماندهی لازم و حرفه ای فاصله  زیادی دارد و به نوعی از قافله فوتبال دنیا عقب مانده ایم، این موضوع در زمینه مدیریت مربیگری و بازیکنان نیز صدق می کند.

بیشتر بخوانید:

تیم ملی فوتبال ایران مقابل انگلیس قرمز می‌پوشد

وی در ادامه افزود: در این مسیر ما گل های خودرویی  داشتیم که توانستند در بین بازیکنان ایران شرایط خاصی را برای فوتبال ما رقم بزنند. چهره های مانند علی دایی از اردبیل، مهدی طارمی از بوشهر و علیرضا جهانبخش از گیلان و چند چهره انگشت شمار دیگر توانستند در فوتبال ما اعتبار ویژه ای محسوب شوند.

الله وردی در خصوص شرایط ایران در بازی های جام جهانی قطر گفت: به عنوان یک ایرانی دوست دارم ایران در این جام جهانی شرایط خوبی داشته باشد و نتایج خوبی را رقم بزند اما باید با این مسئله را بدانیم که فوتبال ما در تمام ابعاد از فوتبال دنیا فاصله دارد و نمی توان از تیم ملی انتظار نتایج عجیب و غریب و خارق العاده ای داشت.


پیشکسوت فوتبال با ابراز دلخوری از مسئولان فوتبال به خبرنگار برنا گفت: من به عنوان کسی که در اولین دوره جام جهانی حضور داشته ام، در المپیک شرکت کرده ام و کاپیتان رده های سنی تیم ملی بوده ام؛ من سه سال در استقلال و پنج سال در پرسپولیس بازی کرده ام و  برای هر یک از این دو تیم، دو مینیسک داده‌ام و کلی مصدومیت داشته‌ام، از نظر تحصیلی نیز فوق لیسانس دارم و مدرک آسیا را نیز کسب کرده ام اما هیچگاه هیچکس مدیران فدراسیون ها از من و امثال من استفاده نکردند و این فضا را در اختیار امثال ما قرار ندادند و نتوانستیم تجربیات مان را در زمینه فوتبال ارائه دهیم.

وی به خاطره ای جالب از حضورش در جام جهانی و دیدار برابر پرو اشاره کرد و در این مورد گفت: در آن سال آندرانیک اسکندریان در پست من بازی می کرد ولی در آن بازی دو اخطاره بود و نمی توانست در ترکیب حضور پیدا کند و من جایگزین او شدم. در  آن زمان تیم ملی پرو بازیکن گوش راستی داشت که واقعاً فوق العاده بود و من هم جوان و کم تجربه بودم. در زمین فقط می دیدم او مثل سایه از کنار من رد می شود!

الله وردی در خصوص شرایط مدافعان چپ حال حاضر تیم ملی خاطرنشان کرد: ایران در سمت چپ بازیکنان خوبی دارد ولی من اگر به جای کی روش بودم  از احسان حاج صفی به عنوان دفاع چپ استفاده می کردم چراکه او بازیکن باتجربه ای است و فکر می‌کنم اگر کادر فنی از او در دفاع چپ به کار بگیرد، ضرر نمی کند.

پیشکسوت فوتبال در پایان ضمن تمجید از کارلوس کی‌روش گفت: کی روش مربی بزرگی است و بازگشت دوباره او به فوتبال ایران شانس بزرگ ما بود. او در کنار مربی بزرگی مثل الکس فرگوسن حضور داشته و مربی معمولی و بی تجربه ای نیست. از نظرم کی روش یک روح پزشک بزرگ است که می تواند برای فوتبال ایران اتفاقات خوبی را رقم بزند.

منبع: برنا

انتهای پیام// 

کد خبر: 1160497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =