دفاع تمام‌قد اینفانتینو از ایران

رئیس فیفا در نشست خبری با موضع‌گیری علیه سؤالات خبرنگار اسکای اسپورتس؛ از ایران و قطر دفاع کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، جانی اینفانتینو امروز (شنبه) در فاصله یک روز مانده به آغاز مسابقات جام جهانی 2022 قطر؛ با حضور در کنفرانس خبری که به همین مناسبت در دوحه برگزار شد، در پاسخ به این پرسش خبرنگار شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورتس» که "با توجه به قوانین ظالمانه و اتفاقات اخیر در ایران و این‌که هواداران زن از حضور در ورزشگاه‌ها محروم هستند و همین حالا هم هیچ هواداری را به ورزشگاه‌ها راه نمی‌دهند، چرا ایران هنوز در جام جهانی حضور دارد، در حالی که شما می‌توانستید ایران را طبق اساسنامه فیفا از حضور در این مسابقات محروم کنید؟ چرا انتظار دارید که انگلیس باید روز دوشنبه با ایران بازی کند؟" گفت: قرار نیست این دو رژیم با یکدیگر بازی ‌کنند، این تقابل دو ایدئولوژی نیست! قرار است دو تیم فوتبال با هم بازی کنند. شما (اشاره به خبرنگاری که این سؤال را پرسید) انتقاد می‌کنید و تفرقه می‌اندازید. شما یک جنگ جهانی دیگر می‌خواهید؟ شاید شما چنین چیزی بخواهید اما من دنبال چنین چیزی نیستم. ما باید مردم را گردهم بیاوریم. اگر بتوانیم را در ایران تورنمنتی برگزار کنیم، پس باید این کار را انجام دهیم چون ممکن است باعث تغییر چیزی شود و باعث بهتر شدن اوضاع شود. آیا فکر می‌کنید تمام 80 میلیون نفری که در ایران زندگی می‌کنند، همگی بد هستند؟ شما (اشاره به خبرنگار اسکای) فکر می‌کنید که همه آنها بد هستند؟ آیا فکر می‌کنی که همه آنها هیولا هستند؟ من این‌طور فکر نمی‌کنم! نمی‌دانم چه‌تعداد انسان در کشور انگلیس زندگی می‌کنند؟! فکر می‌کنم 60 میلیون نفر! آیا همه آنها انسان‌های خوبی هستند؟! احتمالاً 99.9 درصدشان انسان‌های خوبی هستند و شاید آن 0.01 درصدشان انسان‌های خوبی نباشند. آیا باید به‌خاطر آن تعدادی که انسان خوبی نیستند، مابقی را نیز نادیده گرفت و کشور مربوطه را حذف کرد؟ من معتقدم البته که نباید این کار را کرد. ما باید بجنگیم و بجنگیم و بجنگیم تا مردم را گردهم بیاوریم.

وی در بخش دیگری از این نشست در مورد انتقادهای مربوط به نقض حقوق بشر توسط قطر اظهار داشت: من خودم اروپایی هستم و باید بگویم این‌گونه توصیه‌های اخلاقی در حالی که اروپا در 3 هزار سال گذشته موارد بی‌شماری از رفتار بد را داشته است که بابت آنها باید تا 3 هزار سال آینده عذرخواهی کند، ریاکارانه است. چرا کسی پیشرفت‌ها را نمی‌بیند؟ در مورد قطر، مواجهه با انتقادهایی که مربوط به تصمیمی است که 12 سال پیش گرفته شده (اشاره به اعطای میزبانی) آسان نیست. به‌نظر من قطر آماده برگزاری مسابقات است و این، بهترین جام جهانی تاریخ خواهد شد. من از قطر دفاع نمی‌کنم، چون آنها می‌توانند از خودشان دفاع کنند، من از فوتبال و عدالت دفاع می‌کنم.

رئیس فیفا همچنین درباره بحث ممنوعیت نوشیدن مشروبات الکلی در ورزشگاه‌های جام جهانی قطر خاطرنشان کرد: اگر برای سه ساعت الکل ننوشید، فکر می‌کنم بتوانید زنده بمانید، کشورهای زیادی مثل فرانسه هستند که نوشیدن مشروبات الکلی در ورزشگاه‌ها را ممنوع کرده‌اند، اینجا یک کشور اسلامی است و نوشیدن مشروبات الکلی مشکل است، این تصمیمی است که توسط فیفا و قطر به‌طور مشترک گرفته شده است.

انتهای پیام/+/

کد خبر: 1160558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =