پذیرش دانشجو بر اساس نیاز شغلی کشور / رشته‌هایی میان رشته‌ای بدون فرصت شغلی، حذف می‌شوند

وزیر علوم گفت: بر اساس نیاز شغلی کشور مصوب‌هایی درباره رشته‌های بین رشته‌ای صورت گرفته و اجرایی می‌شود. بدین شکل که ابتدا نیاز کشور اعلام و سپس طبق آن پذیرش دانشجو انجام می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران درباره مصوبات اموزش عالی گفت: در جلسه امروز شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم، مصوبات لازم در ارتباط با آموزش بهره‌برداران بخش کشاورزی به تصویب‌ رسید و از این پس، میزان نیازی که توسط وزارت جهاد کشاورزی اعلام می‌شود، یکی از ملاک‌های پذیرش دانشجویان در مقاطع مختلف است.

زلفی‌گل با اشاره به پذیرش دانشجو بر اساس نیاز وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: با توافق وزارت جهاد کشاورزی این مصوبه به تصویب رسید. از این به بعد بر اساس میزان نیازی که وزارت جهاد کشاورزی اعلام کند، پذیرش دانشجو صورت می‌گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به رشته‌های میان رشته‌ای گفت: بحث توجه ویژه به رشته‌های بین رشته‌ای و چند رشته در فرادانشکده‌ها مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد رشته‌های برنامه محور در دستور کار وزارت علوم قرار گیرند و در دانشگاه‌هایی که شرایط لازم را دارند، اجرایی شود.

وی افزود: رشته‌هایی که جدیدا تصویب شده کاملا بر اساس نیاز کشور و در حوزه علوم نوظهور بوده و به منظور جذب نخبگان داخل کشور و خارج از کشور است.

زلفی‌گل ادامه داد: بر اساس نیاز شغلی کشور مصوب‌هایی درباره رشته‌های بین رشته‌ای صورت گرفته و اجرایی می‌شود. بدین شکل که ابتدا نیاز کشور اعلام می‌شود سپس طبق آن پذیرش دانشجو انجام خواهد شد.

وی افزود: این رشته‌ها دائمی نیستند و بر اساس نیاز تشکیل می‌شوند و زمانی که نیاز رفع شود این رشته‌ها ادامه دار نخواهند بود و رشته جدید جایگزین می‌شود. شبیه رشته‌هایی که در دانشگاه علمی و کاربردی است.

وزیر علوم درباره نحوه اجرایی این مصوبه در دانشگاه‌ها گفت: در تعدادی از دانشگاه‌ها که متقاضی باشند، به شکل موردی انجام می‌شود و اگر موفق بود به شکل گسترده تری انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1160634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =