همدانی: تیم ملی ایران با تیم ۸ سال پیش تفاوت دارد

پیشکسوت فوتبال می گوید نقطه قوت تیم ملی تجربه بازیکنان است و لژیونرهایی است که در اروپا بازی می‌کنند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، ستار همدانی پیشکسوت فوتبال می گوید شاگردان کارلوس کی روش در جام جهانی قطر باید سعی کنند با تجربه ای که از همکاری با این سرمربی پرتغالی دارند به گونه ای بازی کنند که حاصل آن نمایشی قابل توجه باشد.

بیشتر بخوانید

گرد و غبار سیاست در چشمان فوتبال ایران + فیلم

این تیم ملی که هم اکنون در رقابت‌های جام جهانی حضور دارد، آن تیم ملی ۸ سال پیش که کی‌روش سرمربی‌اش بود، نیست. این تیم تفاوت زیادی با آن تیم ۸ سال پیش دارد، حتی بازیکنانی که با خود کی‌روش کار کردند، تجربیات گوناگونی در چند سال گذشته داشته‌اند. بازیکنانی در لیست تیم ملی حضور دارند که در سال‌های اخیر، رشد و پیشرفت زیادی در عرصه فوتبال دنیا داشته و طرز فکر آنها با گذشته فرق داشته است.

قرار گرفتن نفرات جدید برای اینکه یک تیم منظم و سازمان یافته درست کنید، کار آسانی نخواهد بود. کی‌روش یک اردوی ۱۰ روزه در اتریش و ۱۵ روز قبل از آغاز مسابقات جام جهانی فرصت داشته است. به لیست اسامی ۲۵ نفره حاضر در تیم ملی نگاه می‌کنید، بیشتر از کسانی که قبلاً با او کرده‌اند، استفاده می‌کند و نفرات جدید در این لیست محدود هستند.

نقطه قوت این تیم تجربه بازیکنان است و لژیونرهایی چون طارمی و آزمون که در اروپا بازی می‌کنند. می‌گویند ساختار دفاعی ضعیف شده؟ نمی‌دانم خصلت بدی است یا بد اما یکی از خصلت‌های کی‌روش علاقه بی حد و حصر به یک بازیکن است که با سن بالا یا افت او را عوض نمی‌کند. برخی بازیکنان به دلیل شرایط سنی خود نمی‌توانند مثل قبل بازدهی داشته باشند اما همچنان به آن‌ها میدان داده می‌شود و به نظرم جوانگرایی چاره کار است.

ارکان و موارد زیادی وجود دارد که یک تیم در مسیر پیشرفت قرار گیرد، نظیر اینکه با چه امکاناتی بازیکنان ما رشد پیدا کرده‌اند. با این حال مهمترین چیزی که می‌توانم درباره فوتبال ایران در جام جهانی متصور باشم، این است که ملی‌پوشان مقابل تیم‌های قدرتمند گروه خود به خاطر نام ایران با تمام وجود بازی کنند.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1160721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =