تجلیل از کتابداران و اعضای برتر کتابخانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

آیین بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و تجلیل از کتابداران در کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در این مراسم با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به فعالان این عرصه و جامعه دانشگاهی و قدردانی از کتابداران برتر گفت: مطالعه و خواندن کتاب، مقدمه ای برای گسترش آگاهی فردی و اجتماعی است که این شناخت موجب رشد و تعالی و سواد جامعه و کشور می شود.

 رحیمی افزود: کتابداران رکن اصلی اطلاع‌رسانی بوده و در ارائه خدمات پژوهشی و آموزشی نقش بسزایی دارند.

وی بیان کرد: بدون تردید، گسترش فرهنگ مطالعه، انس با کتاب و به دنبال آن تعالی جامعه زمانی محقق می شود که مطالعه وخواندن کتاب در کنار سایر فعالیت‌های روزانه قرار گیرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد هم در این نشست یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد دارای یک کتابخانه مرکزی و پنج کتابخانه دانشکده‌ای و دو کتابخانه کلینیکی و دارای 146 هزار و ۷۰۰ جلد کتاب فارسی و لاتین، دارای ۵ هزار و 6۰۰ عضو فعال و سالن های مطالعه با ظرفیت 700 نفر است.

محمد اسماعیلی فارسانی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی دانشگاه سال ۱۳۶۴ راه‌اندازی شد، بیان کرد: کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد دارای بخش‌های پایان‌نامه با حدود ۱3 هزار عنوان، نشریات (۴۶۰ عنوان نشریه فارسی و ۱۱۰ عنوان نشریه لاتین)، بخش اطلاع‌رسانی که دارای پایگاه‌های جست‌وجوی مقالات فارسی و لاتین، بخش امانت، جستجوی کتاب، بخش مرجع و خدمات فنی است.

در این مراسم که در کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد، کتابداران و اعضای برتر براساس کارکرد و میزان استفاده از کتابخانه‌های دانشگاه انتخاب و تجلیل شدند.

در پایان این مراسم از حسین سازگار عضو هیأت علمی گروه زیست شناسی دانشگاه آزاد شهرکرد و مؤلف کتاب مبانی فیزیولوژی جانوری به‌عنوان کتاب برتر سال تجلیل شد.

نامگذاری ساختمان کتابخانه مرکزی به نام زنده یاد دکتر ولی الله نوری، برپایی نمایشگاه کتاب و برگزاری کارگاه آموزشی جستجوی مقالات فارسی و لاتین ویژه دانشجویان از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتاب خوانی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1160722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =