مک گورک: مانع از حمله ایران به عربستان شدیم

یک مقام آمریکای مدعی شد که ایران آماده حمله به عربستان بود اما همکاری امنیتی عربستان و امریکا مانع از این حمله شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به نقل از الخلیج آنلاین، برت مک گورک، هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در کنفرانس گفت‌وگوی منامه در اظهاراتی مدعی شد که ایران قصد حمله به عربستان سعودی را داشته است.

وی در اظهارات بی‌اساس خود همکاری امنیتی میان عربستان و آمریکا را مانع انجام این حمله خواند و مدعی شد که آمریکا تهدیدات قریب الوقوعی را از سوی ایران کشف و از آن جلوگیری کردند.

گورک همچنین گفت که آمریکا در جهت ایجاد زیرساخت یکپارچه برای دفاع هوایی و دریایی در خاورمیانه در زمان تشدید تنش‌ها با ایران، تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید

اتهام‌پراکنی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه هفته گذشته در پاسخ به سؤالی درباره ادعای تهدید عربستان از سوی ایران و حمله قریب‌الوقوع به این کشور ضمن رد این ادعا اظهار داشت: ایران به مسیر دیپلماسی پایبند است و در این چارچوب در خصوص مسائل مورد نظر خود با طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی عمل می‌کند. ایران به دنبال ایجاد تنش در منطقه نیست و رفتارهای مسئولانه‌ای در راستای امنیت منطقه‌ای داشته است.

وی افزود: در ارتباط با رفتارهای غیردوستانه ایران تلاش می‌کند در مسیر دیپلماسی رفتارهای غیرسازنده را اصلاح کند. این گونه اخبار را تایید نمی‌کنیم. دولت آمریکا در راستای ایران هراسی و ایجاد خلل در روند گفت‌وگوهای سازنده ایران و کشورهای منطقه مواضعی را مطرح می‌کند که در چارچوب سیاست‌های غلط مخرب منطقه‌ای دولت آمریکاست و برخی رسانه‌ها به این چارچوب دامن می‌زنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1160761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =