نشست علمی تخصصی مسئولان توانمندسازی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

نشست علمی تخصصی مسئولان توانمندسازی و مهارت‌های کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست علمی تخصصی مسئولان توانمندسازی و مهارت های کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر سمیه قدیری مدیرکل توانمندسازی و مهارت های کاربردی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی و مسئولان توانمندسازی امروز برگزار شد.

جاوید در این نشست با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه مردمی است، گفت: این دانشگاه از ابتدای تأسیس تاکنون از بودجه دولتی استفاده نکرده و در طول فعالیت خود همواره در زمینه های مختلفی آموزشی، پژوهشی، تربیتی، اقتصادی و ... خدمتگزار مردم و کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در طول چند سال اخیر با مشکلاتی عدیده ای از جمله کرونا، کاهش هرم جمعیت جوان و افزایش مراکز آموزش عالی روبه رو بوده است، گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی همه این مشکلات را به خوبی مدیریت کرد و نه تنها کاهش دانشجو نداشت، بلکه در بیشتر واحدها شاهد افزایش جذب دانشجو بودیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی به افزایش دوبرابری حق اولاد (120 هزار تومانی)، افزایش دوبرابری حق تأهل (400 هزار تومانی) و نیز افزایش 10 الی 16 درصدی فوق‌العاده خاص عملکرد واحدها و بخش‌های سازمانی دانشگاه (از ماخذ حقوق مبنا برای همه کارکنان) اشاره و تصریح کرد: در ابتدای سال جاری حقوق کارکنان 30.9 درصد به صورت خالص، اعضای هیأت علمی با مرتبه مربی 28 درصد، استادیار 31 درصد، دانشیار 38 درصد و استادان تمام 47 درصد افزایش داشته است. 

جاوید در پایان تأکید کرد: همه باید تلاش کنیم تا دانشگاه آزاد اسلامی به اهداف بلند و عالی خود دست یابد و بیش از گذشته به کشور خدمت رسانی کند.

سمیه قدیری مدیرکل توانمندسازی و مهارت های کاربردی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه به تشریح مأموریت های دفتر توانمندسازی و مهارت‌های کاربردی پرداخت و گفت: ارائه آموزش‌های کوتاه مدت درون سازمانی و آموزش‌های کوتاه مدت برون سازمانی، ایجاد سامانه توانمندیار و ... از جمله اقدامات این دفتر است.

وی بر شبکه سازی و توانمندسازی منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد و افزود: ایجاد شناسنامه الکترونیک، تقویم آموزش الکترونیکی، بانک اطلاعاتی برنامه های درسی، بانک اطلاعاتی اساتید و مشاوران، دوره های آموزشی از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.

 مدیرکل توانمندسازی و مهارت های کاربردی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی به شناسنامه الکترونیک اشاره و تصریح کرد: ثبت اطلاعات پرسنلی، ثبت دوره های آموزشی گذرانده شده و بارگذاری گواهینامه ها، ثبت توانمندی ها، استعدادها و علایق، ایجاد مسیر ارتباطی با حوزه های اداری، مالی، تشکیلات، انتصابات، سطح بندی و رتبه افراد از قابلیت های شناسنامه الکترونیک است.

 قدیری با تأکید بر ظرفیت سازی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: توسعه و تنوع بخشی به منابع درآمدی بر مبنای طرح آمایش سرزمین، توسعه پایدار درآمدهای غیرشهریه ای از طریق هدف گذاری آموزشی بر روی پرسنل سازمان ها و نهادها، ایجاد بستر مناسب به منظور بهره مندی از ظرفیت های بالقوه و بالفعل، انعقاد تفاهم نامه و قراردادها به منظور تقویت تعامل و ارتباط دو سویه به حوزه های خارج از دانشگاه و  ... از اهداف ظرفیت سازی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1160921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =