دلیل افزایش و سریع تر رشد کردن موهای زائد صورت

افرادی که موهای زائد صورت دارند به دنبال روشی برای رفع آنها هستند اما دربرخی موارد نه تنها از بین نمی روند بلکه سرعت رشد موهای زائد به دلایلی افزایش می یابد.

 به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احتمالا بسیاری از شما تلاش می کنید که موهای زائد صورت تان را از بین ببرید اما متوجه می‌ شوید که این موها خیلی سریع تر از آنچه که می‌ خواهید؛ رشد می‌ کنند. در صورتی که موی سر یا موی مژه و ابرو اینگونه نیست و فقط موی زائد صورت چنین سرعت رشد بالایی دارد.‌ 

بیشتر بخوانید:

چهار روش‌ برای جوان سازی پوست صورت

مراقب چیزهایی که لمس می کنید؛ نیستید

وقتی که می‌ خواهید خرید انجام دهید، همه شما بعد از کارت کشیدن، رسید خرید را دریافت می کنید. جالب است بدانید که این رسیدها حاوی مواد آلوده ای به نام بیسفنول آ هستند که یک ماده به هم زننده هورمون محسوب می شود. آسیب و ضرر آن بیش از غذاهای کنسروی می باشد و شاید هزار برابر خطرناک‌تر هم باشد.

بدن از طریق پوست این مواد شیمیایی خطرناک را جذب می کند که روی سیستم تناسلی و غدد درون ریز اثر می گذارد و باعث ایجاد رشد موهای زائد می شود؛‌ البته این ماده ممکن است در بسیاری از وسایل مختلف از جمله دستمال توالت، بطری آب و غیره هم یافت شود.

زمانی برای ورزش ندارید

حتی اگر زندگی تان خیلی پر مشغله باشد، باز هم باید ورزش کنید. ورزش باعث کاهش رشد موهای زائد صورت می‌ شود. اضافه وزن خطر رشد موهای زائد روی چانه و بالای لب را افزایش می دهد و باید سعی کنید که هر روز ورزش انجام دهید. ورزش‌ هایی مثل شنا یا پیاده‌روی به شما کمک می‌ کند تا موهای زائد را از بین ببرید یا رشد آنها را کم کنید.

زیاد ماهی می خورید

درست است که باید از ماهی به عنوان یک منبع پروتئینی استفاده کنید اما زیاد ماهی خوردن نیز باعث افزایش رشد موهای زائد می شود. ماهی چرب مانند سالمون باعث افزایش سطح تستوسترون در خانم ها شده که اگر میزان آن از حالت طبیعی بیشتر باشد؛ موهای زائد صورت زیاد خواهند شد.

حتما باید قهوه بخورید

اگر جزو افرادی هستید که روزتان را با قهوه شروع می کنید، بدانید که خوردن زیاد قهوه باعث افزایش تولید تستسترون می‌ شود. مصرف زیاد قهوه فقط به اندازه 4 هفته این هورمون مردانه را در بدن بالاتر می برد.

استرس دارید

همه ما در دنیایی زندگی می‌ کنیم که مدام در حال تغییر و تحول است و همیشه ما را شوکه می‌ کند؛ پس نمی توانیم در این دنیای پرمشغله استرس نداشته باشیم. فشار و استرس زیاد هم باعث به هم خوردن تعادل هورمونی می شود و در نتیجه رشد موهای صورت افزایش پیدا می‌ کند.

خواب کافی و درستی ندارید

باید به دنبال راهکار هایی بگردید که به شما کمک کند تا خواب کافی و با کیفیتی داشته باشید؛ پس سعی کنید که خوب بخوابید و حداقل 7 ساعت خواب شبانه داشته باشید، زیرا اگر خواب تان به هم خورده داشته باشد، مو های زائدتان زیاد می‌ شوند. علت هم به هم خوردن تعادل هورمون ها است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1160932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =