تداوم حملات ترکیه به سوریه

ارتش ترکیه امروز (سه‌شنبه) پایگاه‌های حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق کُرد (ی.پ.گ) را در شمال سوریه مورد هدف قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز  به نقل از خبرگزاری آناتولی، ارتش ترکیه امروز (سه‌شنبه)‌ مقرهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق کُرد (ی.پ.گ) را در شمال سوریه مورد هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد.

بیشتر بخوانید

مشاور پوتین: از عملیات ترکیه اطلاع داشتیم

گروه‌های کرد در شمال سوریه دوشنبه در واکنش به حملات ترکیه گذرگاه‌هایی را در مرزهای ترکیه و سوریه مورد هدف قرار دادند.

یکشنبه وزارت دفاع ترکیه از عملیات "پنجه-شمشیر" علیه گروه‌های کرد در شمال سوریه و عراق خبر داد.

این عملیات به دنبال انفجار اخیر استانبول انجام شده است که آنکارا نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) را عامل آن می‌داند. این انفجار شش کشته و ۸۱ مجروح بر جای گذاشت.

از سوی دیگر الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه به سوریه در سخنانی در این باره تاکید کرد: مسکو از آنکارا می‌خواهد خویشتن‌داری کرده و از تشدید تنش جلوگیری کند.

لاورنتیف گفت که مسکو نیاز به یافتن راه حل مسالمت آمیز برای مسئله کُردها را با توجه به حملات ترکیه به سوریه ضروری می‌داند و با شرکای خود در این زمینه همکاری خواهد کرد.

وی همچنین از ترکیه خواست که از قوه قهریه بیش از حد در سوریه استفاده نکند.

این دیپلمات روس با بیان اینکه ترکیه از قبل روسیه را از عملیات هوایی خود در سوریه و عراق مطلع نکرده بود، گفت: این موضوع در نشست آستانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1160963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =