رویکرد نظام اسلامی در اغتشاشات اخیر صبر راهبردی بود

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: نظام اسلامی در مقابل اغتشاشات اخیر، خویشتن داری و صبر راهبردی در پیش گرفت تا دشمنان نتوانند با مظلوم نمایی و سوار شدن بر موج احساسات و عواطف پاک جوانان، اهداف شیطانی خود را پیش ببرند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بنا به دعوت بسیج اساتید، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های البرز در نشست تبیینی با اساتید استان البرز با تبریک هفته بسیج اظهارداشت: نهالی که امام راحل غرس کردند امروز به شجره طیبه ای تبدیل شده است که آثار و برکات فراوانی برای مردم داشته است و در حوادث اخیر شاهدیم که چگونه هم زخم ترور و خشونت و هم زخم زبان را تحمل می کنند و مظلومانه جان خود را در راه امنیت مردم و کشور فدا می کنند. بسیجیان عزیز بدون توقع و با اعتقاد و ایمان راسخ در میدان حضور دارند.
رویکرد نظام اسلامی در اغتشاشات اخیر صبر راهبردی بود
معاون رئیس جمهور با اشاره به حوادث دو ماه اخیر خاطرنشان کرد: دشمنان با تجمیع همه توان و امکانات خود طراحی کرده بودند که با ایجاد تنفر و چند دستگی بین مردم ، جنگ داخلی در کشور به راه بیندازند و شرایطی مانند سوریه را در ایران بوجود آورند اما نظام اسلامی به رغم همه سختی ها، نهایت خویشتنداری و درایت را بکار گرفت تا اختلاف و تنش در جامعه و بین مردم شکل نگیرد.
 حسینی با بیان اینکه اساتید و دانشگاهیان از گروه های مرجع و تاثیرگذار جامعه هستند،‌ اظهار کرد: اساتید دانشگاه همچنان که در انتخابات 1400 با تمام وجود وارد صحنه شدند و در تشویق مردم به مشارکت و انتخاب اصلح نقش بسزایی ایفا کردند، امروز هم وظیفه دارند برای تبیین و روشنگری نقش آفرینی کنند.
معاون رئیس جمهور افزود: جوان دانشجو بنا به اقتضای سن و سال خود ممکن است تندی و حتی پرخاشگری کند اما اساتید باید نقش پدرانه ایفا کرد و با سعه صدر، مدارا و تحمل بالا، آنان را با واقعیت های موجود آشنا کنند.
رویکرد نظام اسلامی در اغتشاشات اخیر صبر راهبردی بود
حسینی با اشاره به اقدامات دولت در عرصه های مختلف و تلاش همه جانبه برای بهبود وضعیت زندگی مردم، گفت: دولت در یکسال گذشته زحمات بی وقفه و گسترده ای را برای تغییر شرایط اسفناکی که در جامعه حاکم بود،‌ در پیش گرفته است و در این راستا ضمن حمایت های اقتصادی از اقشار ضعیف و کم برخوردار، وزارتخانه ها  ماموریت یافته اند تا بر اساس سند تحول دولت، طرح های زیربنایی را در نقاط مختلف کشور با هدف افزایش درآمدهای کشور و اشتغالزایی اجرا کنند و طرح های زیادی در این زمینه به نتیجه رسیده است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: همزمان با اقدامات دولت برای گره گشایی از مشکلات مردم، دشمنان و بدخواهان ملت ایران با ایجاد آشوب و اغتشاش تلاش می کنند بخش اقتصاد،‌ سرمایه گذاری، گردشگری، کسب و کار و بازار ارز را با اخبار جعلی تحت تاثیر قرار داده و به زعم خود، مردم را در تنگنای اقتصادی قرار دهند تا آتش فتنه ای که برافروخته اند شعله ور بماند.
دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به فعالیت های کانون در عرصه تبیین و روشنگری، گفت: کانون دانشگاهیان در کنار نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و بسیج اساتید در حوزه بصیرت افزایی و دفاع از حقانیت نظام اسلامی، قاطعانه حضور داشته و مواضع خود را با صراحت بیان می کند.
حسینی در پاسخ به سوالی درباره توجه دولت به موضوع آمایش سرزمینی در روند پیشرفت و آبادانی کشور، اظهار کرد: دولت از ابتدای شروع به کار خود این موضوع را در برنامه هایش مدنظر قرار داده و به دور از نگاه بخشی نگری مصمم است زمینه توسعه مناطق مختلف کشور را با توجه به ظرفیت ها و امکانات بالقوه ای که در هر منطقه ای وجود دارد، ‌فراهم آورد و در این راستا سفرهای استانی، تاثیر زیادی در آشنایی وزاری کابینه با این ظرفیت ها داشته است.
وی  در پاسخ به سوالی درباره همراهی و تحرکات برخی از مدیران بجا مانده از دوره گذشته با اغتشاشات و علت حفظ آنها در مسند امور، اظهارداشت:  در این رابطه دغدغه های متعددی از سوی دلسوزان انقلاب مطرح می شود و حوادث اخیر ضرورت توجه به این موضوع را دوچندان کرده است امروز که مشکلات فراوانی از دوره گذشته بجا مانده است، دولت نیازمند کسانی است که با روحیه جهادی و انقلابی وارد میدان شده و شرایط را به نفع مردم تغییر دهند.
حسینی درخصوص اقدامات دولت برای مقابله با تلاش بدخواهان برای ارایه تصویر سیاه از آینده،‌ گفت: دشمنان و بدخواهان با سانسور موفقیت ها و دستاوردهای بزرگ دولت و نظام و در مقابل با بزرگ نمایی برخی نقاط ضعف تلاش گسترده ای را برای ایجاد یاس و نامیدی مردم از دولت در پیش گرفته اند در حالی که دولت در یکسال گذشته در کنار رسیدگی به وضعیت اقتصادی مردم، ‌طرح های بزرگ اقتصادی و صنعتی را آغاز کرده است.
در ابتدای این نشست معاون پارلمانی رئیس جمهور با حضور در گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به مقام شامخ شهدا ادای احترام و سپس دفتر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی این واحد دانشگاهی را افتتاح کرد.
رویکرد نظام اسلامی در اغتشاشات اخیر صبر راهبردی بود
انتهای پیام /
کد خبر: 1160986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =