اعلام شرایط دریافت ارز دانشجویی/ ورود فرد مسلح به خوابگاه دختران دانشگاه تهران تکذیب شد

«تکذیب حضور فرد مسلح به خوابگاه دانشگاه تهران، اعلام آمار شرکت‌کنندگان در جشنواره نمونه و جزئیات دریافت ارز دانشجویی» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های صنفی-دانشجویی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «درخواست برخورد قاطع مسئولان با آشوب‌گران و برهم زنندگان نظم دانشگاه‌ها» و «اعلام شرایط دریافت ارز دانشجویی» از مهم‌ترین خبرهای حوزه‌های تشکل‌های دانشگاهی و شوراهای صنفی در هفته گذشته بودند.

از جمله دیگر عناوین مهم این حوزه‌ها می‌توان به «واکنش بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی نسبت به وقوع ناآرامی در این دانشگاه، درخواست از قوه قضائیه با برهم زنندگان نظم عمومی» اشاره کرد.

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار حوزه صنفی_دانشجویی را در هفته‌ گذشته آورده است:  

حوزه تشکل‌های دانشجویی

دانشگاه شریف در برخورد با رویه  فحاشی صراحت داشته باشد

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیئت رئیسه این دانشگاه باید در برخورد با رویه‌ ابتذال، فحاشی و خشونت ثبات و صراحت داشته باشد و به اقدامات حداقلی مانند ممنوع‌الورودی نیز بسنده نکند.

در این بیانیه عنوان شده است: «اتفاقاتی که در دانشگاه صورت گرفت ماحصل چند هفته سکوت، چشم‌پوشی بر نقض قوانین و مدارای بی‌منطق با افرادی بود که در طی روزها و هفته‌های گذشته در دانشگاه شریف هرآنقدر که می‌خواستند، فحاشی و توهین کردند ولی در برابر آنها سکوت شد و دانشگاه هم قدم محکمی در مقابله با آنان برنداشت. حاکمیت و هیئت رئیسه‌ای که در برخورد با استادان و دانشجویان برهم زننده ارامش دانشگاه کفایت، صراحت و ثبات لازم را ندارد. مدیریتی که در هفته‌های گذشته خواست تا از دانشگاهش شعار مرگ بر آمریکا شنیده نشود؛ اما در همان زمان و بعد از آن شعارهایی در راستای توهین به رهبری عادی شود.»

در این بیانیه تصریح شده است: «دانشگاه شریف در سراشیبی سقوط و انحطاط قرار گرفته؛ مهر تاییدهای آن، روزهای تلخ و سیاهی است که در تقویم دانشگاه ثبت می‌شود. لازم است عده‌ای که نیت‌شان اعتراض نیست و قبح‌شکنی‌ها و ابتذالشان استمرار پیدا کرده از نهاد مقدس دانشگاه بیرون شوند و هیئت رئیسه دانشگاه نیز باید در برخورد با رویه‌ ابتذال، فحاشی و خشونت ثبات و صراحت داشته باشد و به اقدامات حداقلی مانند ممنوع‌الورودی نیز بسنده نکند.»

واکنش بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درباره اتفاقات ۲۸ آبان‌

بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی طی بیانیه‌ای درباره اتفاقات ۲۸ آبان این دانشگاه واکنش نشان داد.

در این بیانیه مطرح شده است: «بیش از دو ماه است که از مرگ مهسا امینی می‌گذرد و این روزها شاهد اقلیتی رادیکال و کاسب هستیم که به دنبال ضربه زدن به ایران و ایرانی است. این جریان حداقلی به واسطه‌ سیلی محکمی که مردم متدین و دلسوز در  همراهی نکردن دشمن برای تجزیه و تخریب ایران نثار آنان کرد، به خشونت، فحاشی و به خون کشیدن کودک، مرد و ناموس ایرانی روی آوردند و مردم ایران را عزادار کردند. در شاه‌چراغ آغوش مادر را با خون کودکش گلگون کردند. در خیابان گلوی پلیس را بریدند و آتش زدند، آرمان را شکنجه کردند و جسد بی جان او را در خیابان رها کردند، چهارشنبه‌ گذشته در ایذه پلیس و مردم عادی را به رگبار بستند و مسیر را برای کفتارهای تحریم کننده‌ ایران و تجزیه طلبان هموار کردند. همراهی نکردن ردم متدین و دلسوز ایران با اعتراضات، حقیقتی است که اقلیت دانشجویان اغتشاش‌گر هنوز آن را باور نکرده اند. دانشجویانی که صحن دانشگاه را با چاله میدان اشتباه گرفته و در غیاب اقتدار مسئولان دانشگاه و قوانین آن هر چه دلشان خواست انجام دادند و از تمام خطوط قرمز عبور کردند.»

در این بیانیه عنوان شده است: «تعطیلی اجباری کلاس‌ها و تهدید دانشجویانی که حضور در کلاس درس را حق خود می‌دانند. شکستن حرمت استادان با کوبیدن پا به در کلاس و و هتاکی به آن‌ها و فحاشی علیه دانشجویان مخالف عقیده‌ آن‌ها و اهانت به خانواده‌ این دانشجویان، آسیب زدن به روند علمی دانشگاه و زیر پا گذاشتن قوانین آن، به خطر انداختن امنیت دانشجویان و رادیکال کردن فضای دانشگاه با شعارهای آمریکایی و دشمن دوست با هدف تضعیف نظام و ولایت و مردم و پرتاب بطری در تجمعات و گذاشتن عکس جمعی از دانشجویان در فضای مجازی و تهدید آنها؛ این‌ها همه خطوط قرمزی است که این اندک جماعت باید از آن برائت عملی بجوید و فاصله خود را با شعارهای منافقان و دشمنان ملت ایران مشخص کند.»

قوه‌قضائیه با آشوبگران و برهم زنندگان نظم و امنیت قاطعانه برخورد کند

۱۷۰۰ تن از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور در بیانیه‌ای از قوه‌ قضائیه خواستند با آشوبگران و برهم زنندگان نظم و امنیت قاطعانه برخورد کند. 

در پی وقوع حوادث تروریستی در اصفهان و ایذه و شهادت دو تن از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مشهد توسط آشوبگرانِ تروریست، ۱۷۰۰ نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور به مناسبت هفته بسیج و سالروز تشکیل بسیج دانشجویی بیانیه‌ای صادر کرد. 

در این بیانیه تاکید شده است: «متأسفانه در ایام اخیر شاهد آن بودیم که حق آشکار ملت ایران یعنی حق اعتراض قانونی توسط دشمنان از مسیر صحیح خود خارج شد و به فضای سوءاستفاده و مانوری برای جولان معاندین، تروریست‌های تکفیری و دشمنان نظام تبدیل شد.»

در این بیانیه تاکید شده است: «ما از محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و حجت السلام غلامرضا حسن اژه‌ای رئیس قوه‌قضائیه تقاضا داریم که صبر انقلابی را پایان داده و با آشوبگران و برهم زنندگان نظم و امنیت با اشد وجه و قاطعانه برخورد انقلابی کنید تا درس عبرتی برای هر منافق وطن‌فروشی شود، که بار دیگر بخواهد امنیت مردم را به خطر بیندازد.»

واکنش بسیج دانشجویی نسبت به سرباز زدن اساتید حقوق دانشگاه شهید بهشتی از مناظره

بسیج دانشجویی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با صدور بیانیه‌ای نسبت به سرباز زدن استادان این دانشکده برای حضور در برنامه مناظره با موضوع بررسی «جایگاه شورای نگهبان» واکنش نشان داد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: بسیج دانشجویی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی این دلایل را برای تغییر مهمان برنامه، یعنی محمد بهادری جهرمی سخنگوی دولت کافی ندانسته و تصمیم بر آن شد که برنامه به صورت پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شود. امید آن بود که استادان بر دانشجویان خود منت گذاشته و بضاعت اندک ما را می‌پذیرفتند و به دلایل عجیب و غریب، که دون شأن استادان این دانشکده است، از حضور در این برنامه سرباز نمی‌زدند و به دفاع از سخنان و مواضع خود که همیشه در کلاس‌های درس و صفحات مجازی شخصی خود مطرح می‌کردند، می‌پرداختند.»

در این بیانیه تاکید شده است: «بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی تنها راه‌حل برای رفع ابهامات و اتفاقات ناگوار رخ داده را گفتگو اعلام کرده و همواره بر این نظر بوده است. در سخت‌ترین روزهای سپری شده در این ایام شعار بسیجیان بهشتی در برابر الفاظ رکیک و اقدام دون شأن قشر نخبگانی جامعه، گفتگوهای دانشجویی بوده و خداوند آگاه است که اگر در این راه قدم گذاشته می‌شد بسیاری از مشکلات و دلخوری‌ها و اتفاقات ناگواری که در دانشگاه و حتی در جامعه رخ داد هرگز اتفاق نمی‌افتاد.»

حوزه صنفی_دانشجویی

شرایط دریافت ارز دانشجویی اعلام شد

سازمان امور دانشجویان درباره دریافت ارز دانشجویی برای نیمه اول سال ۱۴۰۱ به اطلاعیه‌ای صادر کرد.
در این اطلاعیه بیان شده است: جهت درخواست ارز هزینه شخصی (نرخ صرافی ملی)، دانشجویان در سامانه سجاد گواهی اشتغال به تحصیل نیمه اول ۱۴۰۱ (بازه زمانی اشتغال به تحصیل summer-spring) با تأیید سامانه میخک را بارگذاری کنند.

ورود فرد مسلح به خوابگاه دختران دانشگاه تهران تکذیب شد

اداره روابط عمومی دانشگاه تهران در پی انتشار شایعه امروز مبنی بر ورود فرد مسلح به خوابگاه فاطمیه دانشگاه تهران؛ اطلاعیه منتشر کرد. 

در اطلاعیه این دانشگاه آمده است: «ساعاتی قبل شایعه‌ای مبنی بر ورود فردی مسلح به یکی از خوابگاه‌های دانشگاه تهران از سوی برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. گزارش‌گیری معاونت دانشجویی و اداره‌کل حراست دانشگاه تهران از خوابگاه‌های دانشگاه حاکی از کذب بودن این شایعه بوده و وضعیت در خوابگاه‌های دانشگاه تهران عادی است. در پی انتشار این موضوع، مدیرکل و معاونان اداره کل حراست دانشگاه تهران با حضور در مجتمع خوابگاه‌های دانشگاه تهران به رصد موضوع ادعایی پرداخته و گزارش ارائه‌شده حاکی از کذب بودن این موضوع است.

در بخش پایانی این اطلاعیه آمده است: هر چند سابقه تلاش ورود عاملان اغتشاشات به دانشگاه به منظور وارد کردن مواد آتش‌زا و همچنین اسلحه سرد در دو ماه اخیر وجود داشته است؛ اما با مساعی و اقدامات تأمینی و جانفشانی‌های مأموران حفاظت فیزیکی و حراست دانشگاه تهران، عاملان این طراحی‌ها ناکام مانده و تحویل مرجع انتظامی شده‌اند.»

گفتنی است؛ از صبح امروز دوشنبه ۳۰ آبان خبری در فضای مجازی منتشر شده است مبنی بر اینکه فردی مسلح و غیر دانشجو وارد خوابگاه دختران(فاطمیه) دانشگاه تهران شده و به دانشجویان اطلاع داده شده در اتاق‌های خود بمانند.

آمار نهایی شرکت کنندگان در جشنواره دانشجویان نمونه

اردوان ارژنگ معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان از ثبت نام مجموع ۵۳۳ نفر در ۷ مقطع تحصیلی در سی امین دوره جشنواره دانشجوی «نمونه» خبر داد. 

وی درباره مقاطع تحصیلی شرکت کنندگان در این جشنواره تصریح کرد که  ۱۷۸ نفر در مقطع کارشناسی پیوسته، چهار نفر در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته، ۷۸ نفر در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته، ۲۶۷ نفر در مقطع دکتری تخصصی ناپیوسته، یک نفر در مقطع دکتری حرفه‌ای و پنج نفر در مقطع دکتری تخصصی پیوسته ثبت نهایی شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1161004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =