چرا خودرو گران شد؟

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اهواز با بیان اینکه عدم واردات خودرو یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو است، گفت: تا زمانی که خودرو وارد نشود روند قیمت آن صعودی خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،عبدالرضا عساکره در خصوص وضعیت بازار خودرو در اهواز اظهار کرد: در حال حاضر قیمت خودرو به اوج خود رسیده و قیمت خودروهای داخلی نسبت به ماه‌های گذشته حداقل ۱۰ درصد و قیمت خودروهای خارجی ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:

عرضه خودرو در بورس دلالان بازار را کنار می‌زند / تعادل قیمت‌ها به مرور زمان

وی با بیان اینکه عدم واردات خودرو یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو است، افزود: واردات خودرو قرار بود از آذرماه امسال آغاز شود و به تازگی هم اعلام کرده‌اند که واردات خودرو تا پایان سال انجام خواهد شد اما بنده بعید می‌دانم که واردات خودرو تا پایان سال عملیاتی شود. این موضوع به سال آینده موکول خواهد شد و تا زمانی که خودرو وارد نشود روند قیمت آن صعودی خواهد بود.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اهواز با اشاره به اینکه نوسانات نرخ ارز از دلایل دیگر افزایش قیمت خودرو است، تصریح کرد: مدتی بود که نرخ دلار روی ۳۳ هزار تومان ثابت مانده بود اما افزایش نرخ دلار به ۳۵ و نیم تا ۳۶ هزار تومان باعث افزایش قیمت خودرو شده است.

عساکره تصریح کرد: مثلا زمانی که نرخ دلار ۳۲ تا ۳۳ هزار تومان بود سانتافه ۲۰۱۷، ۸۰۰ میلیون تومان قیمت داشت اما با افزایش قیمت دلار همان خودرو به ۹۵۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان رسیده است. یعنی حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است.

وی ادامه داد: از طرفی شرکت‌های سازنده خودرو مانند ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو افزایش قیمت خودرو اعلام می‌کنند و زمانی که سازندگان خودرو افزایش قیمتی را اعلام کنند قیمت آن در بازار به دو برابر قیمت کارخانه افزایش می‌یابد.

عساکره در خصوص وضعیت خرید و فروش خودرو در بازار اهواز افزود: از اواخر آبان ماه وضعیت خرید و فروش خودرو بهتر شده و حدود ۱۰ روز است که از رکود خارج شده است.

وی با بیان اینکه احتمال افزایش قیمت خودرو در روزهای آینده وجود دارد، عنوان کرد: زمانی قیمت خودرو افزایش می‌یابد که تقاضای خودرو بیشتر می‌شود و در آن شرایط قیمت خودرو مجددا افزایش می‌کند. همچنین نرخ دلار نیز صعودی بوده و اگر نرخ دلار نزولی شود قیمت خودرو نیز کاهش می‌یابد.

عساکره در خصوص قیمت خودروهای داخلی در بازار اهواز گفت: در حال حاضر قیمت خودرو پژوپارس سال ۳۴۰ میلیون تومان، پژو پارس تی‌یوفایو صفر ۴۲۵ میلیون تومان، تیبا ۲، ۲۲۰ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ ۲، ۳۳۵ میلیون تومان، دنا اتوماتیک ۵۸۵ میلیون تومان، دنا معمولی ۴۸۵ میلیون تومان، ۲۰۷ دنده‌ای سقف شیشه ۴۶۰ میلیون تومان، ۲۰۷ دنده اتومات ۵۱۰ میلیون تومان و سورن پلاس ۳۷۵ میلیون تومان است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اهواز در خصوص خودروهای خارجی عنوان کرد: قیمت توسان ۲۰۱۷ نیمه فول یک میلیارد تومان، توسان ۲۰۱۸ نیمه فول یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، سانتافه ۲۰۱۷ یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان، سانتافه ۲۰۱۷ نیمه فول یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان، اپتیما ۲۰۱۷ یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان، اپتیما ۲۰۱۸ نیمه فول در حد صفر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، رافو ۲۰۱۷ در حد صفر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، رافو ۲۰۱۸ کم کار ۲ میلیارد تومان، تی یو فای اف جی ۴ میلیارد تومان، پرادو ۲۰۱۷ در حد صفر۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، پرادو ۲۰۱۸، ۴ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان، لندکروز ۲۰۱۷ کم کار ۵ میلیارد و ۸۰۰ و لندکروز ۲۰۱۸ کم کار در حد صفر ۷ میلیارد تومان است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/
 

کد خبر: 1161033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =