نحوه صحیح استفاده از کانسیلر بر روی پوست‌های خشک

پوست خشک با توجه به ویژگی که دارد نیازمند آرایش خاص خود است و شاید کمی هم سخت‌تر باشد. دلیل این موضوع هم آن است که در پوست خشک آرایش به خوبی جذب نمی‌شود و حتی در بخش‌هایی از این نوع پوست مواد آرایشی پوسته پوسته شده یا به اصطلاح می‌ماسد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بنابراین برای استفاده از مواد آرایشی و به خصوص کانسیلر و کرم پودر باید از آن دسته از محصولاتی استفاده کنید که متناسب پوست خشک هستند. آماده کردن پوست برای آرایش و استفاده از محصولات آرایشی مناسب  دو گام بسیار مهم برای داشتن یک آرایش بی‌نقص و یک دست است. در این صورت آرایش شما حتی از فاصله نزدیک هم زیبا و بدون نقص و یک دست به نظر خواهد رسید.  در ادامه به بررسی چند نکته مهم برای استفاده از کانسیلر و مواد آرایشی برای پوست خشک می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

عوارض و خطرات جدی آرایش دائم برای زیبایی و سلامت

1. شستن پوست در مرحله اول

بهتر است در صورت داشتن هر نوع پوستی قبل از آرایش پوست صورت شسته شود. این کار کمک می‌کند تا صورت شما مثل یک سطح تمیز و مسطح برای آرایش و جذب مواد آرایشی آماده شود. در کنار این موضوع شستن صورت آلودگی و باقیمانده آرایش‌های قبلی را هم پاک می‌کند و مانع از بسته شدن منافذ می‌شود. بهتر است برای این کار از شوینده مخصوص پوست خشک استفاده کنید زیرا شوینده پوست نرمال و چرب بسیار قوی است و ممکن است موجب خشکی بیشتر پوست شود.

بهتر است پس از شستن پوست از یک کرم مرطوب کننده مخصوص پوست خشک ملایم استفاده کنید تا جذب مواد آرایش بعدی مانند پرایمر، کرم پودر، ضد آفتاب و کانسیلر راحت‌تر انجام بگیرد و مواد آرایشی بر روی پوست شما دچار ماسیدگی نشود. 

2. استفاده از پرایمر

پرایمر یک نوع ژل یا کرم است که برای قبل از آرایش کاربرد دارد  و زیر ساز آرایش به حساب می‌آید. این کار پوست را برای مواد آرایشی آماده کرده و موجب صاف‌تر شدن آن می‌شود. برای پوست خشک استفاده از پرایمر ضروری است و زیرا پرایمر سطح پوست را صاف و نرم می‌کند و مواد آرایشی روی پوست نمی‌ماسد. بهتر است پرایمر با استفاده از انگشت بر روی صورت پخش شود. بهتر است پرایمر زیادی استفاده نشود و در مجموع به اندازه یک نقطه برای چانه و بینی و یک نقطه برای نواحی بزرگتر مانند پیشانی و گونه استفاده شود.

3. استفاده از کرم پودر و کانسیلر مخصوص پوست خشک

بسیاری از کرم پودرها و کانسیلرها برای استفاده پوست خشک تولید می‌شوند که شما باید از آنها استفاده کنید. کرم پودرهای مخصوص پوست خشک بیشتر از انواع دیگر آنها خاصیت مرطوب کنندگی دارد. این کار پوست خشک را نرم و صیقلی می‌کند و تا زمانی که آرایش دارید پوست شما آبرسانی و تغذیه می‌شود. برای پوست خشک کرم پودر بسیار اهمیت دارد و پخش کردن آن به صورت یکنواخت بسیار مهم است. بنابراین نوع کرم پودر را از انواع باکیفیت انتخاب کنید.

انتخاب کانسیلر هم برای پوست بسیار اهمیت دارد و استفاده از آن پس از کرم پودر به پوشاندن نواقص کمک بسیاری می‌کند. یکی از این انواع کانسیلر، کانسیلرهای میبلین در رنگبندی مختلف است که در کنار کیفیت بالایی که دارد قیمت مناسبی داشته و در صورت خرید اصل آن می‌توانید عیب‌های صورت خود را سریعتر بپوشانید. کانسیلر میبلین برای انواع پوست خشک هم در بازار وجود دارد و به راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید.

4. پخش کردن کرم پودر

برای استفاده از کرم پودر بر روی پوست خشک باید ابتدا یک بخش از پوست را برای کرم زدن آماده کنید. مقداری از کرم را برداشته و بر روی پوست خود قرار دهید. شما می‌توانید برای پخش کردن کرم پودر از براش مخصوص یا اسفنج آرایشی استفاده کنید تا نتیجه بهتری به دست بیاورید. این کار را برای همه قسمت صورت تکرار کنید البته به غیر از پلک و زیر چشم. با توجه به آنکه پوست خشک پوسته پوسته می‌شود شما بهتر است از براش به جای انگشت استفاده کنید تا راحت‌تر و به صورت یکنواخت این کرم را بتوانید بر روی پوست خود پخش کنید. دقت داشته باشید که براش را بر روی پوست خود محکم فشار ندهید و به جای آن از حرکات ضربه‌ای و تکرار شونده برای پخش کردن کرم پودر استفاده کنید.  نکات بیشتر را در این مطلب بخوانید.

5. استفاده از کانسیلر کرمی و مایع

برای پوشاندن نواحی زیر چشم و نواحی تیره صورت می‌توانید از کانسیلر مایع و کرمی استفاده کنید. برای دیگر قسمت‌های پوست خشک خود هم می‌توانید از این نوع کانسیلر استفاده کنید. بهتر است کانسیلر مایع را روی پوست قرار داده و با یک قلم موی مخصوص زیر چشم آن را پخش کنید.

6. استفاده از هایلایتر مایع

اگر احساس می‌کنید پس از آرایش صورت شما همچنان خشک است می‌توانید از هایلایتر مایع استفاده کنید تا چهره شما طراوت بیشتری پیدا کند. برای زدن هایلایتر مایع بهتر است از نوک انگشتان خود استفاده کنید. دقت داشته باشید که استفاده از هایلایتر خشکی پوست شما را کم نمی‌کند اما موجب می‌شود ظاهری سالم و باطراوت پیدا کند.

7. استفاده از ضد آفتاب در کنار کانسیلر

برای استفاده از کانسیلر بر روی پوست خشک در کنار اهمیت به نوع مخصوص پوست خشک کانسیلر، باید از یک ضد آفتاب هم بر روی پوست خود استفاده کنید. پوست خشک بیشتر از پوست‌های دیگر مستعد چین و چروک به خصوص در اثر برخورد اشعه خورشید هستند. به همین دلیل هم بهتر است پیش از استفاده از انواع کانسیلر مخصوص پوست خشک از یک ضد آفتاب برای این نوع پوست استفاده کنید. کرم ضد آفتاب الارو برای انواع پوست چرب، معمولی و پوست خشک طراحی شده است و پوشش بسیار خوبی را در برابر آفتاب بر روی پوست شما ایجاد می‌کند. کرم ضد آفتاب اصل الارو قیمت مناسبی هم دارد و بر روی پوست خشک دچار ماسیدگی نمی‌شود و از طریق این لینک قابل خریداری است.

8. استفاده از اسپری فیکس

برای این نوع از پوست‌ها بهتر است به جای پودر فیکس از اسپری فیکس یا فیکساتور پس از استفاده از کانسیلر پوست خشک، استفاده کنید. برای استفاده از اسپری فیکس بهتر است آن را از دور به صورت اسپری کنید. این دسته از اسپری‌ها خواص مرطوب کنندگی هم دارند و بر خلاف پود فیکس که رطوبت پوست را جذب می‌کنند برای پوست خشک گزینه بسیار مناسبی هستند. 

منبع:سایت خبری بیتوته

انتهای پیام/

کد خبر: 1161079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =