مقاومت اولین گزینه برای پایان دادن به اشغالگری است

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین معتقد است که مقاومت اولین گزینه برای پایان دادن به اشغالگری است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، زاهر جبارین عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگو با روزنامه الجزایری الشروق در حاشیه نشست حمایت از فلسطین که انجمن سیدی ابی مدین برای برادری الجزایری-فلسطینی در الجزایر برگزار کرد، گفت: جهان با سخن گفتن از حملات به مسجد الاقصی، تجاوزگری‌های مداوم، اسرا و ریشه کنی درختان و تخریب خانه‌ها و مصادره اراضی در واقع فقط از عوارض یک بیماری به نام اشغالگری سخن می‌گوید.

وی افزود: آنچه طی سی و پنج سال گذشته تغییر کرده، این است که گردان‌های عزالدین قسام با ابزار جنگی محدود و تقریباً ابتدایی شروع به کار کرد و اکنون به ارتشی شبه منظم تبدیل شده است. جنبش مقاومت که اینجا و آنجا اشغالگران را با عملیات‌های ساده به چالش می‌کشید، اکنون به لطف خداوند متعال، یک ایدئولوژی رهایی بخش شده است. نبرد رهایی نزدیک است. این بزرگترین تحول در سه دهه گذشته است. اکنون ملت فلسطین شاهد مقاومتی پرنشاط، قهرمانانه و استوار در سرزمین خود هستند. مردم فلسطین اتفاق نظر دارند که مقاومت اولین گزینه برای پایان دادن به اشغالگری است.

بیشتر بخوانید:

هشدار حماس به رژیم صهیونیستی

جبارین در بخش دیگری گفت مقاومت یکپارچه، محکم و استوار است و هدفی واحد دارد. شکی نیست که در بسیاری از مسائل اختلاف وجود دارد، اما ما بر همه مسائل منفی غلبه کرده ایم. ما متحد خواهیم ماند. ما همه اقدامات خود را با برنامه ریزی و نظم و هماهنگی، سازماندهی می‌کنیم. به شما اطمینان می‌دهم که اکنون هیچ اختلافی بین ما و برادرانمان در جهاد اسلامی وجود ندارد و اتاق عملیات مشترک در داخل و خارج از فلسطین وجود دارد.

او افزود: سندی راهبردی وجود دارد که دو جنبش تنظیم و امضا کرده اند و سند امنیتی دقیقی در همه امور است. به طور کلی می‌گویم که در همه جنبش‌های دنیا اختلاف نظرهایی وجود دارد، اما در این مورد به صراحت می‌گویم که ما در جنبش حماس نهادهای مستقر داریم. یک کمیته اجرایی بلندپایه این جریان اجرایی را رهبری می‌کند و شورایی مشورتی وجود دارد که شورای حاکمیتی این جریان محسوب می‌شود و تصمیم گیرنده است. من این اختلاف نظرها را امری طبیعی می‌دانم.

شکی نیست که پرونده اسرا اولویت اول ماست. بیش از ۸۰۰ اسیر فلسطینی محکوم به حبس ابد هستند. به امت عربی و اسلامی اعلام می‌کنیم، اولین خواسته مربوط به اسرا، آزادی آنهاست. باید برای این هدف تلاش و در این زمینه به وظیفه خود عمل کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1161224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =