۳ مزیت خواندن کتاب قبل از خواب/ چگونه ذهن خود را قوی کنیم؟

کتاب خواندن غیر از یاد دادن چیزهای مختلف، مزیت‌های متعددی دارد؛ به ویژه اگر آن را به ساعات قبل از خواب موکول کنید.

به گزارش گروه جامعه ایسکانیوز، کتاب خواندن قبل خواب باعث آرام شدن، خستگی و خواب آلودگی فرد می‌شود. این موضوعی غیر طبیعی نیست و دلایل زیادی برای آن وجود دارد. کسانی که به مطالعه علاقه دارند، در هر ساعتی از روز از آن لذت می‌برند ولی کتاب خواندن قبل از خواب می‌تواند مزایای بیشتری داشته باشد. این فعالیت آرامش‌بخش می‌تواند ساعات قبل از خواب شما را آرام‌تر کند و با ذهنی آسوده‌تر به خواب بروید.

کتاب‌ خواندن می‌تواند جذاب و سرگرم‌کننده باشد؛ ولی مزایای بسیار بیشتری دارد. این کار به‌ظاهر ساده می‌تواند با روش‌های زیر، مغز و ذهن شما را قوی‌تر و کارآمدتر کند.

بیشتر بخوانید:

۷راهکار طلایی برای خوب خوابیدن

کاهش استرس

اگر نگرانی‌ها و سایر ناآرامی‌های عاطفی، برنامه‌ی خواب شما را به هم ریخته و دیر به خواب می‌روید، خواندن کتاب قبل از خواب می‌تواند تفاوت قابل ملاحظه‌ای در شرایط ذهنی شما ایجاد کند. نیم ساعت مطالعه می‌تواند به اندازه‌ی انجام یوگا یا تماشای ویدیوهای کمدی برای مدت زمان مشابه، استرس را کاهش دهد.

بهبود کیفیت خواب

در یک تحقیق آنلاین در سال ۲۰۲۱ که از طریق رسانه‌های اجتماعی انجام شد، از ۴۹۶ شرکت‌کننده خواسته شد قبل از خواب در رختخواب کتاب بخوانند و از ۴۹۶ شرکت‌کننده‌ی دیگر هم خواسته شد قبل از خواب کتابی نخوانند. پس از یک هفته، ۴۲ درصد از کسانی که در گروه مطالعه‌کنندگان بودند احساس کردند که کیفیت خواب آن‌ها بهبود یافته است. در مقابل، تنها ۲۸ درصد از افرادی که کتاب نخوانده بودند، خواب بهتری را گزارش کردند.

کاهش مشکل بی‌خوابی

کم‌خوابی اگر به‌صورت دائمی ادامه پیدا کند می‌تواند تاثیر منفی زیادی بر سلامت جسمی و روحی افراد داشته باشد؛ اما کتاب خواندن قبل از خواب هنگامی که با درمان‌های بی‌خوابی همراه شود، می تواند به کاهش برانگیختگی شناختی کمک کند. درواقع می‌تواند فرایند «تحریک‌زدایی» از مغز را قبل از خواب انجام دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1161246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =