اغتشاشگران در دام توهم فضای مجازی اسیر شدند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر گفت: بسیاری از کسانی که در اغتشاشات اخیر حضور داشتند، فریب‌خوردگانی بودند که در دام توهم فضای مجازی اسیر شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از بوشهر، نشست راهبردی دبیران و مسئولان تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با حضور رئیس دانشگاه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر و نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت نظارت بر تشکل های استادی و دانشجویی استان بوشهر برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این نشست با تأکید بر اینکه تشکل‌های دانشجویی با هر ماهیت کاری باید یاری‌رسان مدیریت دانشگاه در پیشبرد امور و رفع مشکلات باشند، گفت: دانشجویان در این گروه‌های دانشجویی باید پذیرای نقش در برنامه‌ها باشند؛ چراکه این نوع نقش‌پذیری، تمرین و مشقی برای آینده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه صرفاً مکانی برای درس خواندن، یادگیری فرمول و یک سری علوم استنباطی نیست، ادامه داد: آماده کردن نسل جوان برای پذیرش مسئولیت در جامعه یک اولویت مهم دانشگاه‌هاست.

سروش حیدری سنگستانی متذکر شد: ارکان دانشگاه وظیفه بسترسازی این مهم را برعهده دارند تا نسل جوان را به جایگاهی برساند که برای مسئولیت‌های اجتماعی، خانوادگی، فردی و اداری و کشوری آماده شوند.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور به نقش پررنگ و تأثیرگذار دانشگاه‌ها در این شرایط حساس پرداخت و توضیح داد: یکی از نهادهایی که بیشترین هجمه به آن وارد شده و می‌توان گفت همواره کانون هدف‌گیری دشمن بوده، دانشگاه‌ها هستند. حال باید پرسید علت این مسئله چیست؟

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر تبیین کرد: در مقاله‌ای که سال ۲۰۰۵ در مجله نیچر منتشر شد، آمده که ایرانیان به واسطه رهبری توانمند که در دانشگاه‌ها و مراکز علمی عزت نفس و اعتماد به نفس ایجاد می‌کند، در حال بازگشت به مسیر تمدن پیشرفته خود هستند و تنها راه جلوگیری از این بازگشت، ترور و ایجاد اغتشاشات سیاسی و اجتماعی است که حوادث امروز و وجود این همه شهید در کشور نشان‌دهنده برنامه‌ریزی‌های چندساله و اقدامات دشمنان علیه ایران اسلامی و ملت ایران است.

کرونا بزرگ‌ترین آسیب‌ها را به آموزش وارد کرد

حیدری سنگستانی با بیان اینکه اجرای برخی سندهای جامع جهانی مانند سند توسعه پایدار فقط برای براندازی دین در کیان جامعه بوده است، متذکر شد: کرونا بزرگ‌ترین آسیب‌ها را به آموزش، دین و ارتباط‌ها در فضای مجازی وارد آورد.

وی افزود: بسیاری از کسانی که در اغتشاشات اخیر حضور داشته و توسط نیروهای انقلابی بازداشت شده‌اند، از فریب‌خوردگان بودند که بدون آگاهی در این مسیر قرار گرفته و در دام توهم فضای مجازی اسیر شده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، نقش تشکل‌ها را در دانشگاه بسیار حیاتی و مهم برشمرد و ادامه داد: دانشگاه و حوزه نقش اساسی و اصلی در رفع مشکلات دارند و این اهمیت در کلام امامین انقلاب کاملاً مشهود و بارز است و حضور و فعالیت در تشکل‌های دانشجویی به‌عنوان گروهی دغدغه‌مند و انقلابی نباید به چشم سرگرمی انگاشته شود.

دبیر هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه مدیران، دانشمندان، محققان، کارآفرینان و بسیاری دیگر در دوران دانشجویی تربیت خواهند یافت و نه پس از فراغت از تحصیل، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دنبال تربیت نیرویی برای انقلاب و تراز انقلاب است. این دانشگاه ولایی و مردمی به‌عنوان مولود انقلاب در دوره مدیریت کنونی خود به ریل و مسیر انقلاب بازگشته و متأثر از اسناد بالادستی و فاخر انقلاب، برنامه‌های خود را تدوین و پیاده‌سازی کرده است.

حیدری سنگستانی با بیان اینکه هیچ محدودیت و بازدارنگی در دانشگاه برای انجام امور قانونی و شرعی وجود ندارد، متذکر شد: بستر هر فعالیتی در صورتی که مغایرتی با عرف جامعه و قانون نداشته باشد و به هیچ صنف، گروه و جناحی توهین نکند در دانشگاه آزاد است.

وی با بیان اینکه می‌توان بسیاری از فعالیت‌ها خدماتی، تعمیراتی، رفاهی و تأسیساتی نظیر کافی نت، اداره بوفه، انتشارات، سرویس وسایل برودتی و حرارتی و... را با انجام روال قانونی به دانشجویان واگذار کرد، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در مأموریت‌های جدید خود علاوه بر توجه ویژه به مسائل فرهنگی، مسئله‌محوری را مدنظر قرار داده که یکی از مسائل مهم کنونی جامعه، مسئله کارآفرینی و اشتغالزایی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: دانشگاه درصدد است که دانشجو پیش از فراغت از تحصیل کارآفرین شود.

حیدری سنگستانی با تأکید بر اینکه با توجه به ماهیت دانشگاه و دانشجو، باید علمی و مستند در مورد امور مباحثه کرد، افزود: بسیاری از وقایع امروز حاصل کوتاهی‌ها، عدم شفافیت‌ها و نبود جهاد تبیین در گذشته است.

وی تشریح کرد: می‌توان با همدلی، همگرایی و توجه به استناد ‌امور بسیاری مسائل را رفع کرد.

در ادامه این نشست، دبیران و مسئولین تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر مسائل، دیدگاه‌ها و نظرات خود را مطرح کردند که برگزاری دوره‌های راهبری و هدایت شغلی، تقویت بنیه علمی و پژوهشی دانشجویان، محدود نکردن برنامه به سال تحصیلی، برگزاری اردوها، کرسی‌های آزاداندیشی، تریبون آزاد و ... از مهم‌ترین آنان بود.

کد خبر: 1161278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =