کتاب طراحی و ساخت توربین ارشمیدسی هیبریدی در دسترس علاقمندان

کتاب طراحی و ساخت توربین ارشمیدسی هیبریدی توسط اعضای هیات علمی و عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان اردبیل به چاپ رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل ، کتاب طراحی و ساخت توربین ارشمیدسی هیبریدی توسطحسن حسین زاده و بابک غلامی نیا اعضای هیات علمی و همچنین محسن سیفی عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و حسین سیفی تالیف و گردآوری شده است.

در خلاصه این کتاب که توسط انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل منتشر شده آمده است: انرژی باد در مقایسه با سایر منابع تجدیدپذیر، منبع فراوانی است. علاوه بر این، بر خلاف انرژی خورشیدی، استفاده از آن تحت تأثیر آب و هوا نیست. این منبع انرژی تجدیدپذیر است که از جریان هوا در سطح زمین می­آید. توربین‌های بادی به ‌عنوان مبدلی عمل می‌کنند که انرژی جنبشی را از باد استخراج می‌کند و آن را به نیروی قابل استفاده تبدیل می‌کند که می‌تواند برق را برای خانه، مزرعه، مدرسه یا برنامه‌های تجاری در مقیاس‌های کوچک (مسکونی)، متوسط ​​(اجتماعی)، یا بزرگ تامین کند.

قدرت یک توربین بادی به سرعت باد و طراحی پره بستگی دارد، به منظور استخراج حداکثر انرژی جنبشی از باد، محققان تلاش­های زیادی را برای طراحی هندسه پره موثر انجام دادند. جهت شفت و محور چرخشی اولین طبقه بندی توربین بادی را تعیین می­کند. توربین بادی ارشمیدس نوع جدیدی از توربین بادی است که از سه پره مدور تشکیل شده است. برخلاف توربین­های بادی محور افقی قدیمی که از نیروی بالابر برای گرفتن نیرو از انرژی باد استفاده می­کنند، توربین بادی مارپیچ ارشمیدس هم از نیروی بالابر و هم نیروی کشش استفاده می­کند. این ساختار ویژه تضمین می­کند که باد با زاویه موثر 60 درجه به داخل توربین کشیده می­شود و باد توسط سیم پیچ­ها 90 درجه می­چرخد. این توربین بادی قابلیت تولید گشتاور بالا در سرعت باد کم­تر را دارد که آن را نسبت به سایر توربین های بادی برای تولید برق در مقیاس کوچک بهتر می­کند. عدم نیاز به تجهیزات الکترونیکی در مکانیزم انحراف به کار رفته در این مدل که هزینه توربین بادی را کاهش می­دهد. نتایج تجربی مدل کار با نتایج تحلیلی به دست آمده از تجزیه و تحلیل CFD شباهت دارد.

کتاب پیشین این گروه از نویسندگان چندی قبل با عنوان "بررسی عملکرد توربین آبی عمود محور" روانه بازار نشر شده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1161284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =