سه روز اعتصاب سراسری در دانشگاه‌های انگلستان/ هزینه‌های زندگی کارمندان دانشگاه، سرسام‌آور است

هزینه‌های سرسام‌آور زندگی در انگلستان، کارمندان دانشگاه را با بحران روبرو کرده است. بحرانی که به اعتصاباتی سه روزه در دانشگاه‌های این کشور منجر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هزینه‌های سرسام‌آور زندگی در انگلستان، کارمندان دانشگاه را با بحران روبرو کرده است. بحرانی که به عقیده کارشناسان به اعتصاباتی سه روزه در دانشگاه‌های این کشور منجر شده است.

اتحادیه دانشگاه‌ها و کالج‌ها (UCU) اعلام کرده این اعتصاب سه روزه بزرگترین اعتصابی است که تاکنون در دانشگاه‌های انگلستان در مورد حقوق، شرایط و حقوق بازنشستگی انجام شده است. این اتحادیه تخمین می‌زند که بیش از ۷۰ هزار کارمند دانشگاه در ۱۵۰ دانشگاه در این اعتصاب شرکت کنند.

اعتصاب در زمینه حقوق بازنشستگی شامل موسساتی می‌شود که بخشی از طرح بازنشستگی دانشگاه‌ها (USS) هستند. اغلب موسسات شرکت‌کننده در این طرح پیش از سال ۱۹۹۲ تاسیس شده‌اند و این اعتراض مربوط به کاهش بودجه بازنشستگی ۲۰۰ هزار کارمند دانشگاه در طرح بازنشستگی است.

این اتحادیه ادعا می‌کند که کسری ۱۴.۱ میلیارد پوند دانشگاه‌های انگلستان دلیل اصلی کاهش حقوق بازنشستگی کارمندان دانشگاه است. این اقدام باعث بهبود سرمایه‌گذاری‌ها و ۱.۸ میلیارد پوند مازاد به همراه داشته است.

اتحادیه ملی دانشجویان انگلستان هم ۵ نوامبر بیانیه‌ای صادر کرده و همبستگی خود را با کارمندان اعتصاب‌کننده اعلام کردند. راج جثوا مدیر اجرایی انجمن کارفرمایان دانشگاه‌ها و کالج‌ها (UCEA) در این زمینه گفت که موسسات آموزش عالی انگلستان قصد دارند تسهیلات بیشتری در اختیار کارکنان خود قرار دهند؛ اما با این مشکل روبرو هستند که افزایش دستمزد، مشاغل را به خطر اندازد. به همین دلیل، UCU باید پیش از تشویق به اعتصاب، ارزیابی واقع‌بینانه و منصفانه‌ای از آنچه قابل دستیابی است، داشته باشد.

کمک هزار پوندی دانشگاه آکسفورد به کارمندانش

پرداخت‌های ویژه هزینه زندگی راهکاری است که برخی دانشگاه‌های انگلستان برای کمک به کارمندان خود اتخاذ کرده‌اند. دانشگاه آکسفورد یکی از اولین دانشگاه‌ها بود که در ژوئن ۲۰۲۲ اعلام کرد که همه کارمندانی که در دوران پاندمی استخدام شده‌اند، هزار پوند کمک هزینه دریافت خواهند کرد. این دانشگاه با ارسال ایمیلی از کارمندان خود برای تلاش‌شان در دوران کرونا تشکر کرد.

دانشگاه منچستر هم اخیرا هزینه‌ای هزار پوندی به همه کارمندانی که حقوق کمتر از ۷۱ هزار پوند دارند، پرداخت خواهد کرد. این پرداخت در ۲ بخش انجام می‌شود؛ ۵۰۰ پوند با حقوق ماه نوامبر و ۵۰۰ پوند با حقوق ژانویه ۲۰۲۳ پرداخت می‌شود. کارمندان پاره وقت این دانشگاه‌ هم متناسب با حقوق خود، کمک هزینه‌هایی دریافت خواهند کرد.

دانشگاه کاردیف هم قرار است ۵۰۰ پوند کمک هزینه به کارمندان خود پرداخت کند؛ البته همه دانشگاه‌ها به کارمندانشان تسهیلات ارائه نمی‌دهند.

برخی کارشناسان معتقدند که افزایش اعتصابات بر استخدام دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه‌های انگلیس تاثیر گذاشته و به آموزش عالی آسیب می‌رساند. این کارشناسان معتقدند که اعتصابات دانشگاهیان، وزارت کشور انگلستان را در مقابل آموزش عالی قرار داده است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1161301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =