عرضه انسولین فقط با نسخه پزشک

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حال حاضر حداقل ۱.۵ میلیون عدد انسولین قلمی از هر نوع در بازار تامین شده است، گفت: انسولین فقط با نسخه پزشک و ثبت اطلاعات بیمار و بدون تغییر قیمت در سامانه تیتک قابل عرضه است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد پیکان‌پور درباره روند تأمین انسولین اظهار کرد: تمرکز ویژه‌ای برای تامین انسولین از مسیر تولید و واردات در کشور انجام شده است تا بیماران دغدغه‌ای درمورد داروی مصرفی خود نداشته باشند.

وی افزود: طبق سیاست‌های اتخاذ شده، انسولین بیشتری نسبت به گذشته در دستور کار برای تامین قرار گرفته به طوری که در حال حاضر حداقل 1.5 میلیون عدد انسولین قلمی از هر نوع در بازار تامین شده تا کسری‌های مقطعی که شاهد آن بودیم، جبران شود.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی برنامه‌ریزی کرده‌اند تا ظرفیت‌های موجود و ظرفیت‌های تولیدی خود را افزایش دهند؛ تاثیر این برنامه‌ریزی‌ها در بازار قابل مشاهده خواهد بود.

پیکان‌پور تصریح کرد: در صورتی که بیماری با نسخه الکترونیک برای دریافت انسولین به داروخانه مراجعه کند، تغییر قیمت‌های اخیر شامل حال وی نمی‌شود و با قیمت‌های قبلی دارو را تهیه خواهد کرد.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه انسولین تنها با نسخه پزشک و اطلاعات ثبتی بیمار در سامانه تیتک قابل عرضه است، گفت: بر اساس طرح دارویار، بیماران دیابتی انسولین قلمی خود را بدون هیچ تغییر قیمتی تهیه می‌کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1161314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =