تاثیراتی که ویتامین C بر بدن نوزادان تازه متولد شده می‌گذارد

مکمل‌های ویتامین C عملکرد راه‌های تنفسی نوزدانی که مادرشان در هنگام بارداری سیگاری بودند را بهبود می‌بخشند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محققان دانشگاه علوم و بهداشت اورگان آمریکا دریافته‌اند که مکمل‌های ویتامین C برای زنان باردار که نمی‌توانند سیگار را ترک کنند، عملکرد راه‌های هوایی و سلامت تنفسی فرزندانشان را تا سن پنج سالگی بهبود می‌بخشد.

بیشتر بخوانید:

با خوردن این ویتامین سرما نمی‌خورید

در حالی که نتایج تحقیقات قبلی نشان داده‌اند که ویتامین C عملکرد راه‌های هوایی را در نوزادان بهبود می‌بخشد، این اولین مطالعه‌ای است که نشان می‌دهد بهبود عملکرد راه هوایی را می‌توان تا سنین پیش‌دبستانی حفظ کرد.

باوجود تلاش‌های مخالف استعمال دخانیات و کاهش مداوم سیگار کشیدن در میان جمعیت بالغ در دهه گذشته، ویژگی اعتیادآور محصولات تنباکو می‌تواند ترک سیگار را برای بسیاری از افراد به‌شدت چالش‌ برانگیز کند. حدود ۱۰ درصد از زنان آمریکایی در دوران بارداری به سیگار کشیدن ادامه می‌دهند و هر ساله حدود ۴۰۰ هزار نوزاد درون رحم یا در دوران بارداری در معرض دود سیگار قرار می‌گیرند.

سیندی مک اوی، استاد اطفال در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم و بهداشت اورگان و محقق اصلی این تحقیق گفت: می‌دانیم که محصولات تنباکو چقدر می‌توانند اعتیادآور باشند. برای بسیاری از افراد، در صورت موفقیت‌آمیز بودن، می‌توان تلاش‌های زیادی را در یک دوره زمانی طولانی برای ترک سیگار انجام داد.

مک اوی بیان کرد: مهم است، ما راهی برای محافظت از ریه‌های در حال رشد کودک داشته باشیم حتی اگر والدینشان در تلاش برای ترک سیگار باشند. این یافته‌ها یک راه در دسترس و مؤثر را برای اطمینان از نتایج بهینه سلامت تنفسی داخل رحم و در طول زندگی کودک شناسایی کرده‌اند.

مواجهه با دود درون رحم ناشی از سیگار کشیدن مادر در دوران بارداری برای جنین در حال رشد خطرناک و با پیامدهای بد سلامتی از جمله اختلال در رشد ریه جنین، کاهش عملکرد راه هوایی و افزایش خطر خس خس سینه و آسم مرتبط است. علاوه بر این، کاهش رشد راه‌های هوایی در اوایل زندگی باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های جدی مادام‌العمر، مانند بیماری مزمن انسدادی ریه می‌شود که در حال حاضر سومین علت مرگ‌ومیر در سراسر جهان است.

محققان برای این تحقیق، زنان باردار را از سه مکان ثبت نام کردند؛ دانشگاه علوم و بهداشت اورگان، مرکز پزشکی پیس هلث جنوب غربی واشنگتن و دانشگاه ایندیانا. زنان شرکت‌کننده برای دریافت ویتامین C (۵۰۰ میلی‌گرم در روز) یا دارونما در یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده دوسوکور ثبت نام کردند.

تجزیه و تحلیل‌های آماری نشان داد که اثر مکمل ویتامین C در زنان باردار سیگاری قبل از هفته ۲۳ بارداری به‌طور مداوم منجر به عملکرد بهتر راه هوایی در فرزندان آنان در پنج سالگی می‌شود.

در حالی که یافته‌ها ممکن است سلامت بسیاری از کودکانی را که در معرض دود داخل رحمی قرار می‌گیرند، بهبود بخشد، این یافته‌ها ممکن است پیامدهای گسترده‌تری داشته باشد. نتایج ممکن است به‌طور بالقوه منجر به درک بهتر و درمان‌هایی برای اثرات سلامتی سایر قرار گرفتن‌ها در معرض دود از جمله آلودگی هوای داخل و خارج، بخار و آتش سوزی‌های جنگلی شود.

مک اوی خاطرنشان کرد: برای درک مکانیسم‌های بهبود و نیز تشخیص تداوم بهبود نتایج تنفسی در طول زندگی کودک، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

انتهای پیام/

کد خبر: 1161329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =