معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس معرفی شد

با حکم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، شهلا پاسلار به عنوان معاون جدید پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس معرفی و از خدمات علیرضا سایبانی تقدیر شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از بندرعباس، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در آیین تکریم و معارفه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد بندرعباس، دانشگاه آزاد را دانشگاهی نوآور، مهارت محور و کارآفرین معرفی کرد که توانسته فاصله خود را با دانشگاه های نسل جدید کاهش دهد و مورد اقبال جوانان و جامعه قرار گیرد.

محمد حسین رنجبر، کسب رتبه سوم عملکردی و اول آموزشی را این دانشگاه را در استان هرمزگان برگ تاییدی بر حرکت رو به رشد این دانشگاه عنوان کردو یادآور شد: عملکرد خوب و قابل قبول بخش های مختلف دانشگاه در استان توانسته موجبات موفقیت چشمگیر این دانشگاه را فراهم سازد.

عضو هیئت علمی دانشگاه، پژوهش و فناوری را از مهمترین بخش های پیشرفت و توسعه دانشگاه برشمرد و یادآور شد : حرکت رو به رشد دانشگاه در حوزه پژوهشی باید بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه و منطبق بر حرکت ترسیم شده دانشگاه در رویداد عصر امید رقم بخورد و این نیازمند نوآوری، خلاقیت، سرمایه گذاری بر زیربناهای پژوهشی در حوزه های مرکز رشد، پارک علم و فناوری و سرای نو آوری است که امکان تولید ثروت را از تولیدات علمی فراهم می سازد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد استان هرمزگان، تبیین دستاوردهای دانشگاه را از دیگر موارد ضروری و مهم برشمرد و تاکید کرد: جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری از مهمترین مقوله هایی است که اهتمام و توجه به آن می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد و عملکرد دانشگاه را در سطوح مختلف دانشگاه به جامعه عرضه کند.

وی نقش اطلاع رسانی را نیز در این برهه زمانی مهم خواند و بیان داشت: اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی در راستای تبیین خدمات دانشگاه می تواند در ارتقای جایگاه دانشگاه موثر باشد و حرکت رو به رو رشد دانشگاه را در جامعه نمایان ساخته و مظهر نوید بخشی و تزریق امید به جامعه باشد.

رنجبر با اشاره به مباحث نظام موضوعات، با تاکید بر توسعه  دانشکده های موضوعی خواستار گسترش و توسعه دانشکده های موضوعی در دانشگاه شد و یادآوری نمود: توسعه این دانشکده ها می تواند در ارتقا سطح پژوهشی و تولیدات علمی نقش مهم و تاثیر گذاری داشته باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس معرفی شد

وی استفاده از تمام ظرفیت دانشگاه را در برگزاری نمایشگاه و هفته پژوهش خواستار شد و تصریح کرد: استفاده از پتانسیل صنایع، شهرک های صنعتی و دانشگاه در نمایشگاه پژوهش، ضمن اینکه می تواند همدلی و همراهی این بخش ها را با دانشگاه به هم نزدیکتر نماید می تواند ارتباط دانشجویان را با این بخش ها کاربردی جامعه تحکیم بخشد و  مشوقی برای ایجاد تعامل کارآمد در حوزه فعالیت های علمی و پژوهشی بهتر و موثر تر باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به وقایع اخیر کشور به نقش سازنده استادان در آرام نگه داشتن دانشگاه ها اشاره کرد و بیان داشت: استادان می توانند با استفاده از ظرفیت های علمی و تحلیل های روشنگرانه، به تبیین نقش دشمن در تضعیف جامعه و سقوط مردم سالاری دینی نمایند و دانشجو را تحلیل گر، مطالبه خواه و عدالت محور پرورش دهند تا دانشجو بتواند به عنوان یک عنصر فعال و خلاق به نقش مخرب رسانه های دشمن در سیاهنمایی و تحریف واقعیت های جامعه برای فرو پاشی پی ببرد و با بصیرت و آگاهانه در مسیر بالندگی کشور گام بردارد.

وی در این نشست با قدردانی از تلاش های علیرضا سایبانی در حوزه پژوهش و فناوری، وی را به سمت مسئول دبیرخانه علمی دانشگاه برگزید و شهلا پاسلار عضو هیئت علمی گروه مهندسی صنایع را نیز به عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد بندرعباس به حاضران معرفی کرد.

علیرضا سایبانی، معاون اسبق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد بندرعباس نیز در این نشست با تشریح فعالیت های انجام شده، راه اندازی سه مرکز تحقیقات، انتشار نشریه علمی ریاضی و شیلات اشاره نمود و  افزود: ایجاد سرای نوآوری و توسعه هسته های فن آور و شرکت های دانش بنیان در کنار توسعه تجهیزات آزمایشگاهی، کارگاهی و ... از جمله فعالیت هایی هست که انجام گرفته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس معرفی شد

شهلا پاسلار معاون جدید پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد بندرعباس نیز ضمن اعلام برنامه های خود گفت: تعالی و رشد دانشگاه می تواند در سایه همدلی و همراهی بخش های مختلف دانشگاه و با ایجاد انگیز در نیروهای انسانی یک مجموعه که سرمایه های اصلی دانشگاه هستند رقم بخورد.

وی از همه بخش ها و کارکنان حوزه پژوهش خواست تا وی را در ادامه این راه همراهی کنند و  موجب بالندگی و افتخار این مجموعه بزرگ علمی و پژوهشی در سطح ملی و بین المللی باشند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1161526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =