موسوی: هیچ عقل سلیمی وجود مشکلات را کتمان نمی‌کند

نماینده مردم ملکان در مجلس با انتقاد از برخی چهره‌های سیاسی، هنری، ورزشی و اجتماعی که به انسجام ملی در شرایط اخیر لطمه زدند، گفت: اینها همان‌هایی بودند که با سرمایه‌های مادی و معنوی ملت به جایی رسیدند اما در ناامن سازی کشور به دست دشمن و روایت‌سازی جعلی پشت ملت و کشور را خالی کردند و هزینه‌های گزافی به بار آوردند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سید علی موسوی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۶ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن تبریک هفته بسیج به فعالان عرصه های مختلف لشکر مخلص خدا به ویژه جوانان و نوجوانان پرشور و بصیر بسیجی و ابراز امیدواری برای خدمتگزاری برای نظام به عنوان یک بسیجی، گفت: برای تیم ملی و جوانان برومندی که به نام ایران در میدان جام جهانی تلاش می کنند، آرزوی موفقیت دارم و به شرافت و همت آنها درود می فرستم.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به تحلیل شرایط اخیر کشور پرداخت و افزود: تحلیل رایج این روزها ضعف ها و مشکلات چندین ساله را عامل اصلی این اوضاع معرفی می کند که با وجود تفاوت هایی در ادبیات مربوطه، بعضا وجوه اشتراک برجسته ای در خروجی تحلیل های خودی و دشمن مشاهده می شود.

وی ادامه داد: بدیهی است هیچ عقل سلیمی وجود مشکلات را کتمان نمی کند و حتی می پذیریم که برخی مشکلات مزمن کشور بر اثر غفلت و ناکارآمدی نیاز به علاج فوری دارد، با این حال دشمن همواره با تکیه بر همین زخم ها، سناریوی خود را پیش می برد. در قضیه اخیر هدف دشمن ایجاد وقفه و مانع در مسیر کار و برنامه دولت سیزدهم بود و تا دیدند دولت در حال جمع و جور کردن اوضاع نابسامان اقتصادی است، به محض بروز یک اتفاق ناخواسته در جامعه که به مثابه یک فرصت طلایی برای دشمن بود، تمام قد و بی پرده وارد معرکه شده و با خشونت سناریوی خود را پیش بردند.

بیشتر بخوانید

بازدید رئیسی از توانمندی‌های نیروی دریایی ارتش در منطقه دوم دریایی ولایت جاسک + عکس

موسوی اضافه کرد: در این مرحله برخی خواص و سیاسیون با سابقه نیز مقهور صحنه آرای دشمن شده و با مواضع و اظهارات شتاب زده، آتش بیار معرکه ای شدند که اندوخته خودشان هم در این آتش سوخت. بی تردید اوضاع اخیر کشور عیار چهره ها را نشان داد. برخی چهره های سیاسی، هنری، ورزشی و اجتماعی در این وضعیت به انسجام ملی لطمه زدند؛ همان هایی که با سرمایه های مادی و معنوی ملت، با پرچم و سرود ملت، با دعای خیر ملت و با شور و اشتیاق این ملت بزرگ به جایی رسیدند و اعتباری کسب کرده اند در روزهای آماج ترکیبی و همه جانبه دشمن، در ناامن سازی کشور به دست دشمن و روایت سازی جعلی پشت ملت و کشور را خالی کردند و هزینه های گزافی به بار آوردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: البته در نقد وضعیت فعلی ما حرف داریم. ضرورت دارد با تدوین مقررات و ترسیم چارچوب قانونی، اعتراض را به رسمیت بشناسیم و گوش ها را مهیای شنیدن اعتراض و انتقاد و سینه ها را آماده پذیرش سلایق مختلف کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه از عملکرد دستگاه های فرهنگی و اجتماعی نیز گلایه داریم، عنوان کرد: امروز دستگاه های عریض و طویل فرهنگی اعم از آموزش و پرورش که درگیر دیوانسالاری تو در تو شده، دانشگاه ها که نسبت به محیط اطراف خود بی برنامه شده، وزارت فرهنگ که نقش ناظم ندارد، صداوسیمایی که جریان زایش و فرهنگی آن با وقفه مواجه است و چندین نهاد متولی فرهنگ دیگر نیاز به بروزرسانی دارد.

موسوی در ادامه اظهار داشت: نیروی انتظامی پرافتخار یکی از ستون های ایجاد امنیت در جامعه است که نیاز به تقویت سازمانی و ساختاری دارد و در بعد رسالت اجتماعی نیز، بازطراحی شیوه ها و تحول در انظارهای اجتماعی ضرورت دارد. اهمیت و نقش رسانه ها و مدیریت افکار عمومی نیز از اساسی ترین مولفه هاست که از حلقه های مفقوده مدیریت بحران های اجتماعی کشور است. وضعیت اخیر به وضوح نشان داد تا چه اندازه در معرکه روایت ها و گفتمان سازی از وقایع اجتماعی جای کار داریم.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی افزود: اما با لحاظ همه این موارد، رویکرد دیگری از جریان شناسی و علت یابی این اوضاع وجود دارد که بر قوت ها و ظرفیت های فزاینده کشور تأکید دارد که جامع ترین تحلیل از این دست، تحلیل رهبر معظم انقلاب از وضعیت روز کشور است. در این تحلیل، دهه هشتادی ها و نودی ها از دست رفته نیستند بلکه تفاوت ها و خصوصیات خودشان را دارند و آینده سازان کشور هستند. جریان سلام فرمانده مصداق بارز این مدعا است. در این تحلیل اصل مترقی عفاف و حجاب تضعیف نشده بلکه به تنوع خواهی و سلایق روز هم توجه می شود و به جای به اصطلاح گیر دادن، به شخصیت و رشد فکری و منش اخلاقی بها داده می شود و بالاخره در این تحلیل، نقشه راه عبور از گردنه ها و پیچ های تاریخی جهاد تبیین است که حقیقتا برای نظامی که بر بستر تاریخی پیروزی حق بر باطل بنا شده و امروز در دهه پنجم حکومت داری با چالش های ترکیبی و همه جانبه در ابعاد امنیتی، اجتماعی اقتصادی، رسانه ای مواجه است، عنصر تبیین و روشنگری موثرترین راهکارها است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: در تحلیل جریان شناختی و سیاسی نیز این نکته حائز اهمیت است که برخی چهره های مردود و مسأله دار از این می گویند چون ما نیستیم این اتفاقات پیش می آید که باید گفت اتفاقا این آتشی از عملکرد لیبرالی و ریاکارانه امثال شماست که به جان کشور افتاده که در دوران مدیریت خود اینگونه جوانان و نوجوانان را از نظام اعتقادی کشور دور کرده و به کناری رانده اید.

موسوی در ادامه یادآور شد: در این روزها که برخی از ما و برخی دیگر را مقصر می دانند می خواهم از تبیین گران و روشنگران جامعه تشکر کنم. از دکتر قالیباف رئیس دغدغه مند، متفکر و انقلابی؛ از سرداران قلم، حسین شریعتمداری ها، مهدی محمدی ها، محسن مهدیان ها، یامین پورها، رائفی پورها، عبدالله گنجی ها، یاسر جبرائیلی ها، پناهیان ها و از صدها شخصیت انقلابی بصیر و روشنگری که برای مصالح نظام انقلاب اسلامی نوشتند، گفتند و کار کردند.

رئیس فراکسیون مناطق محروم و شهرهای کمتر توسعه یافته مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نظام مقدس اسلامی با رهبری داهیانه خود و با اهتمام به عقلانیت انقلابی و التزام عملی به اصل مردم داری از این وضعیت عبور خواهد کرد و بر همه ما فرض است که در تحلیل ها و موضع گیری ها جانب عدالت را رعایت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1161529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =