نحوه تعیین دستمزد کار دانشجویی مشخص شد/ افزایش ۱۰ درصدی حق‌الزحمه دانشجویان در سال

مسئول کار دانشجویی معاونت فرهنگی وزارت بهداشت گفت: هزینه کار دانشجویی با توجه به اختیارات روسای دانشگاه‌ها افزایش می‌یابد؛ اما بر اساس قانون این افزایش باید سالانه ۱۰ درصد باشد.

شادیه اکبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به دستمزد کار دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار کرد: ما در نامه‌ای از دانشگاه‌های علوم پزشکی درخواست کرده‌ایم تا قوانین قبلی درباره افزایش دستمزد کار دانشجویی را رعایت کنند. بر اساس این قوانین، دانشگاه‌های علوم پزشکی در ابتدای هر سال موظف هستند تا هزینه دانشجویی را  ۱۰ درصد افزایش دهند.

مسئول کار دانشجویی معاونت فرهنگی وزارت بهداشت اضافه کرد: متاسفانه برخلاف قوانین؛ این افزایش دستمزد چند سال است که از سوی مسئولان دانشگاه‌ها اعمال نشده است. 

وی با تصریح بر اینکه برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی با موافقت هیئت رئیسه دانشگاه اقدام به افزایش میزان دستمزد کار دانشجویی کرده‌اند، گفت: این افزایش میزان مشخصی ندارد. همچنین علاوه بر افزایش دستمزد، ۲ فاکتور مبالغ دریافتی دانشجویان متاهل نسبت به مجرد و مقطع تحصیلی نیز در این افزایش تاثیر گذار بوده است. بنابراین این دستمزدها در دانشگاه‌های مختلف بین ۶ تا ۸ هزار تومان یا ۸ تا ۱۰ هزار تومان متغییر است. 

اکبر زاده در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه «افزایش سلیقه‌ای هزینه کار دانشجویی برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی، باعث اعتراض دانشجویان یا ایجاد چند دستگی نمی‌شود»، گفت: بله متاسفانه این اتفاق افتاده است و ما خود نیز به عواقب این موضوع واقف هستیم. در حال حاضر برخی از دانشجویان معترض هستند که چرا برخی از دانشگاه‌ها مبالغ بیشتری پرداخت می‌کنند. 

مسئول کار دانشجویی معاونت فرهنگی وزارت بهداشت اضافه کرد: البته نباید فراموش کرد که دانشگاه‌ها و هیئت رئیسه آنها، اختیاراتی دارند. از سوی دیگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به دانشگاه‌ها اجازه داده است که دستمزد کار دانشجویی را به دلخواه افزایش دهند؛ اما برخی از دانشگاه‌ها هنوز براساس همان ۱۰ درصد، افزایش می‌دهند.

وی با اشاره به اصلاحیه آیین‌نامه کار دانشجویی معاونت فرهنگی - دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: این اصلاحیه که انجمن‌های صنفی پیگیر اصلاح آن بودند، هنوز کامل انجام نشده و در نتیجه به دانشگاه‌ها نیز آیین نامه جدید ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1161597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =