اگر این نشانه‌ها را دارید، به عینک نیاز دارید

افرادی که هیچ‌وقت از عینک استفاده نکرده‌اند تصور می‌کنند الان هم به عینک نیازی ندارند، حتی اگر چشم‌هایشان اخیرا اذیتشان کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اگر وقتی بچه بودید هیچ عینکی برایتان تجویز نشده باشد، احتمالا فکر می‌کنید الان هم به عینک نیاز ندارید یا هرگز به عینک نیاز نخواهید داشت اما همیشه هم اینطور نیست.

بیشتر بخوانید:

بهترین فریم عینک برای صورت ما کدام است؟

برای اینکه معلوم شود به عینک نیاز دارید یا نه (یا هر درمان دیگری) باید به چشم‌پزشک مراجعه کنید؛ اما علائمی هم وجود دارند که نشان می‌دهند به عینک احتیاج دارید و باید به چشم‌پزشک مراجعه کنید.

اغلب برای بهتر دیدن، چشم‌هایتان را جمع می‌کنید

اگر زیاد پیش می‌آید که برای بهتر دیدن، چشم‌های خود را جمع کنید پس به احتمال زیاد باید برای چک کردن بینایی‌تان به پزشک مراجعه کنید. خیلی وقت‌ها دید فرد ممکن است تار باشد اما این مسئله را متوجه نشود چون هیچ‌وقت جور دیگری ندیده است. برای عده‌ای دیگر، لنزهای اصلاحی کمک می‌کند تا واضح‌تر و راحت‌تر ببینند.

چیزهای دور یا نزدیک را تار می‌بینید

تار دیدن چیزهایی که دور یا خیلی نزدیک هستند علامتی است که نشان می‌دهد ممکن است به عینک نیاز داشته باشید. مثلا شما به طور کلی نباید برای دیدن علامت‌های جاده یا منوی رستوران مشکل داشته باشید یا نباید برای انجام فعالیت‌های نزدیک‌تر به چشم‌ها مانند چک کردن موبایلتان یا خواندن کتاب به مشکل بربخورید.
اگر در هر یک از موارد گفته شده دچار چالش هستید پس به احتمال زیاد به عینک نیاز دارید.

چشم‌هایتان بعد از نگاه کردن طولانی به صفحه اسکرین خسته می‌شوند

اگر بعد از یک مدت طولانی نگاه کردن به اسکرین کامپیوتر یا تبلت در چشم‌هایتان احساس خستگی و فشار می‌کنید، باید برای معاینه‌ی چشم و احتمالا تجویز عینک به پزشک مراجعه کنید.

آبریزش چشم دارید

آبریزش چشم‌ها می‌تواند از علامت‌های نیاز به عینک باشد. همچنین آبریزش چشم‌ها می‌تواند ناشی از مشکلات دیگر مانند اختلال تیروئید یا آلرژی نیز باشد، بنابراین اگر اغلب این مشکل را دارید جهت تشخیص درست به پزشک مراجعه کنید.

اغلب دچار سردرد می‌شوید

اگر معمولا سردرد دارید ممکن است علامت مشکلی در بینایی‌تان باشد. این سردردها خصوصا اگر طبق یک الگو روی بدهند و متوجه بشوید در میانه روز یا بعد از مدت طولانی خیره شده به اسکرین‌ها سراغتان می‌آیند پس احتمالا نشان می‌دهند به عینک نیاز دارید. پزشک می‌تواند تشخیص دهد سردردهای شما ناشی از مشکلی در بینایی‌تان هستند یا دلیل دیگری وجود دارد.

نزدیک‌تر گرفتن کتاب و مجله به صورت و چشم حین مطالعه علامت دیگری است که نشان می‌دهد احتمالا به عینک نیاز دارید تا بهتر ببینید

موقع مطالعه به سختی می‌توانید دیدتان را متمرکز کنید

اگر هنگام متمرکز شدن حین مطالعه دچار دوبینی می‌شوید یا راحت نیستید می‌تواند علامت این باشد که باید به پزشک مراجعه کنید.
ضمنا دقت کنید این مشکل بیشتر چه زمانی روی می‌دهد، چون دوبینی حین مطالعه معمولا در پایان روز و بعد از یکی دو ساعت استفاده از چشم‌ها رخ می‌دهد.

مدتی است مجبورید کتاب و مجله را به چشم‌هایتان نزدیک‌تر کنید

نزدیک‌تر گرفتن کتاب و مجله به صورت و چشم حین مطالعه علامت دیگری است که نشان می‌دهد احتمالا به عینک نیاز دارید تا بهتر ببینید.

اغلب چشم‌هایتان را می‌مالید

اگر می‌بینید طی روز زیاد چشم‌هایتان را می‌مالید می‌تواند به این معنی باشد که طی روز چشم‌هایتان خیلی خسته می‌شوند. اگر نتوانید خوب و واضح ببینید چشم‌هایتان خسته خواهند شد، چون مجبورند برای دیدن، سخت کار کنند.

در شب برای دیدن مشکل دارید

شب کوری یک مشکل بینایی است که افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. درمان بستگی به مشکل اساسی بینایی دارد. علائم شب‌کوری می‌تواند با تعدادی از بیماری‌ها مانند نزدیک‌بینی، آب مروارید و آسیب‌های چشم همراه باشد.

موارد شدیدتر ممکن است نیاز به جراحی بینایی داشته باشند؛ اما عینک‌های طبی با پوشش ضدانعکاس می‌توانند کمک زیادی به ایجاد احساس ایمنی در هنگام رانندگی در شب داشته باشند.

منبع:تبیان

انتهای پیام/

کد خبر: 1161644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =