اساتید دانشگاه برای تولید دانش فنی در جهت کسب ثروت تلاش کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در دیدار با اعضای هیات علمی دانشکده تربیت بدنی بر نقش اساتید در زمینه تولید دانش فنی در جهت کسب ثروت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، حسین کلانتری خلیل آباد در این نشست با اشاره به فرارسیدن سالروز تشکیل بسیج مستضعفان بیان داشت: بسیج نهاد مقدسی است که به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در ۵ آذر ۱۳۵۸ تشکیل گردید و اکنون این شجره طیبه تحت فرماندهی مقام معظم رهبری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و جهاد در راه خدا نگهبانی می‌کند و رشد بسیار خوبی در تمامی عرصه‌ها  داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با اشاره به بودجه دانشگاه اظهار کرد: با توجه به مشخص بودن میزان درآمدزایی شهریه ای و غیرشهریه ای هر دانشکده انتظار می رود که همه اساتید در زمینه درآمدزایی فعالیت نمایند در دانشگاههای معتبر علاوه بر درآمد آموزشی، در زمینه درآمد غیرشهریه ای از طریق برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت تخصصی، امور وقف، فروش دانش فنی، ارائه خدمات تخصصی، انجام طرح های برون دانشگاهی، ارائه خدمات آزمایشگاهی و... فعالیت دارند، اگر به این سمت نرویم طی ۲ تا ۳ سال آینده با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

وی اضافه کرد: ارتقاء کیفیت آموزشی از اهداف دیگر دانشگاه می باشد که اساتید در این زمینه هم نقش تاثیرگذاری دارند و علاوه بر مباحث علمی و برگزاری منظم کلاس ها به بیان مباحث اعتقادی و اخلاقی در ۵ دقیقه اول کلاس های درسی در جهت تربیت سازنده جوانان پرداخته شود.

دبیر هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز افزود: در حوادث اخیر برخی از اساتید با تحریک دانشجویان بر هنجارشکنی و هتک حرمت ها دامن زدند و این عده مطمئن باشند هرکس قوانین و مقررات دانشگاه را زیرپا بگذارد، هنجارشکنی کرده و دانشگاه از این اقدامات نمی گذرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به برگزاری جشنواره هفته پژوهش و فناوری استان اشاره و اظهار کرد: جشنواره هفته پژوهش و فناوری استان البرز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج از ۱۵ لغایت ۱۹ آذر ماه برگزار خواهد شد و ۵۰ نفر از پژوهشگران و فناوران برتر استان در زمینه های مختلف مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و از اساتید دانشگاه انتظار می رود مشارکت لازم در برگزاری این جشنواره را داشته باشند و همچنین نمایشگاهی با بیش از ۱۶۰ غرفه برگزار خواهد شد که انتظار شرکت داریم.

در ادامه هر یک از حاضرین به بیان نظرات و مشکلات موجود پرداخته که به سئوالات آنان پاسخ لازم ارائه شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1161702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =