رئیسی: مسئولان وزات علوم اسناد شورای عالی انقلاب فرهنگی را اجرا کنند

رئیس جمهور گفت: در وزارت آموزش و پرورش موضوع تشکیل راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان و دانشجویان مطرح شد اما «راویان پیشرفت» باید اساتید دانشگاه‌ها باشند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور امروز در بازدید از وزارت علوم، ایجاد صندوق توسعه وزارت علوم با هدف تشویق و پشتیبانی از محققان، تبدیل موسسات اعزام دانشجو به موسسات جذب دانشجوی خارجی، افزایش چشمگیر پارک‌های علم و فناوری و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان را از اقدامات ارزشمند و موثر وزارت علوم برشمرد و افزود: در وزارت آموزش و پرورش موضوع تشکیل راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان و دانشجویان مطرح شد اما «راویان پیشرفت» باید اساتید دانشگاه‌ها باشند.

وی افزود: ریشه پیشرفت‌های عظیم کشور از صنایع دفاعی گرفته تا صنعت هسته‌ای و علم و فناوری در دانشگاه‌هاست و اساساً حقد و کینه دشمن از دانشگاه و تلاش برای ایجاد اختلال در این نهاد مهم کشور نیز از همین مسأله نشأت می‌گیرد؛ لذا اساتید دانشگاه وظیفه دارند پیشرفت‌های کشور را هم برای دانشجویان و هم برای عموم جامعه تبیین کنند.

رئیس‌جمهور به مدیران وزارت علوم توصیه کرد تحریم‌های علمی توسط دانشمندان کشور را بشکنند و اسناد شورای عالی انقلاب فرهنگی را اجرا کنند.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور، «محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه با تکیه بر سند تحول دولت مردمی و بهره‌گیری از بیانیه گام دوم انقلاب از جمله فرایند بازگشایی دانشگاه‌ها، توزیع عدالت‌محور، بودجه‌ریزی علم‌محور، ارتقای رتبه علمی کشور در جهان، افزایش ۳۵ درصدی تولیدات علمی با مشارکت بین‌المللی به‌رغم تحریم و بین‌المللی شدن ۲۰ مجله علمی در یک‌سال گذشته پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1161717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =