صادرات پسته ایران به اروپا افزایش یافت

یورواستات از صادرات ۹۵ میلیون یورویی پسته ایران به اتحادیه اروپا در ۹ ماهه ۲۰۲۲ خبر داد و ایران را دومین صادرکننده پسته به اروپا در این دوره معرفی کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، پایگاه خبری کمیسیون اروپا (یورواستات) از صادرات ۹۵ میلیون یورویی پسته ایران به اتحادیه اروپا در ۹ ماه نخست ۲۰۲۲ خبر داد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید:

صادرات به قطر در مهرماه ۳۰ درصد افزایش یافت

ایران طی ماه‌های ژانویه تا سپتامبر سال قبل ۱۵۴ میلیون یورو پسته به کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادر کرده بود.

از کل پسته صادراتی ایران به اروپا در ۹ ماه نخست امسال ۵۸ میلیون یورو شامل مغز پسته و ۳۷ میلیون یورو مربوط به پسته با پوست بوده است. صادرات مغز پسته ایران به اروپا در این مدت افت ۶ درصدی و صادرات پسته با پوست کاهش ۵۹ درصدی داشته است. ایران در ۹ ماهه سال میلادی گذشته ۶۲ میلیون یورو مغز پسته و ۹۲ میلیون یورو پسته با پوست به اروپا صادر کرده بود.

آلمان، اسپانیا و ایتالیا مهم‌ترین واردکنندگان پسته ایران در ۹ ماهه ۲۰۲۲ بوده‌اند.

بر اساس این گزارش ایران پس از آمریکا دومین صادرکننده پسته به اروپا در ماه‌های ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۲ بوده است. ایران در این مدت ۱۰ درصد از کل واردات پسته اروپا را به خود اختصاص داده است. اتحادیه اروپا در ۹ ماهه امسال ۹۳۰ میلیون یورو پسته وارد کرده است که ۶۵۰ میلیون یورو از این رقم مربوط به پسته با پوست و ۲۸۰ میلیون یورو مربوط به مغز پسته بوده است. ایران ۲۰ درصد از بازار مغز پسته اروپا طی این مدت را در اختیار داشته است.

آمریکا در ۹ ماهه سال جاری میلادی ۵۲۹ میلیون یورو پسته به اروپا صادر کرده است. صادرات پسته آمریکا ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. آمریکا در این مدت ۶۷ میلیون یورو مغز پسته و ۴۶۲ میلیون یورو پسته با پوست به اروپا صادر کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1161732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =