فوتبال ایرانی، نه کی‌روشی/ ۶۰درصد احتمال صعود ایران اما شاید جریمه شویم

مجید جلالی در خصوص وضعیت تیم‌ملی و نحوه مدیریت کی‌روش به گفت‌وگو پرداخت.

مجید جلالی، مدرس فیفا و کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار وررزشی ایسکانیوز، با بیان اینکه احتمال تساوی بازی ایران-آمریکا بیشتر است، گفت: به احتمال ۶۰درصد بازی مساوی و شانس صعود داریم؛ البته بعد از بازی با انگلیس، امیدم را از دست دادم ولی بعد از بازی تاریخی ایران-ولز، به صعود تیم ملی امیدوار شدم.

جلالی با ذکر این نکته که ایران در مقابل ولز فوتبال ایرانی بازی کرد نه فوتبال کی‌روشی، اظهار کرد: اگر در مقابل آمریکا همان فوتبال ایرانی که با ولز بازی کردیم را به نمایش بگذاریم، می‌توانیم موفق شویم.

او ادامه داد: فوتبال ایرانی یعنی دوندگی بالا و بازی هجومی، اما کی‌روش دوست دارد تیم حالت تدافعی داشته باشد و توپ در دستان حریف باشد، این فوتبالی است که کی‌روش از زمان ورودش به ایران اجرایی کرد.

بیشتر بخوانید

ایران و انگلیس صعودکننده به مرحله حذفی/ دعوای کی‌روش به نفع تیم ملی شد

مدرس فیفا با بیان اینکه قبل از شروع جام جهانی قطر فشارهای روانی زیادی بر بازیکنان ایران بود، افزود: تمرکز کی‌روش تاکنون بر روی افزایش انگیزه شاگردانش و به حداقل رساندن فشارهای روانی بازیکنان بود، سرمربی تیم ملی مسائل فنی و تکنیکی تیم را زیاد مدیریت نکرده است، چون این استراتژی اوست تا با کار کردن بر روی ذهن بازیکنان، فشارها را کم و انگیزه‌ها را بیشتر کند.

او ادامه داد: باید بگوییم که کی‌روش از لحاظ شناخت مسائل روانشناسی تیم، مربی بزرگی است.

مجید جلالی در پاسخ به این سوال که آیا نامه کی‌روش بعد از صحبت‌های جنجالی مربی سابق آمریکا، کمک‌کننده بود یا رفتاری حاشیه‌ای بود؟ پاسخ داد: رفتار و پاسخ سرمربی تیم ملی بعد از صحبت‌های کلینزمن، مربی سابق آمریکا حرفه‌ای بود؛ اصولا کی‌روش در جنگ های روانی بسیار کاربلد است و همه چیز را به خوبی کنترل می‌کند، مربی تیم ملی بعد از اظهارنظر جنجالی کلیزمن، به خوبی توانست آرامش را به تیم برگرداند؛ کی‌روش هیچ وقت در جنگ‌های روانی بازنده نبوده است.

کارشناس فوتبال ایران و جهان با تذکر این موضوع که ممکن است تیم ملی جریمه شود، بیان کرد: بعد از اینکه بیرانوند آسیب جدی دید، نباید در تعویض او تردید می‌شد، حتی ممکن است از سوی فیفا به‌دلیل بازی کوتاهی که بعد از مصدومیت کرد، جریمه شویم.

جلالی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اعتماد مجدد به حسینی کار درستی بود؟ یا بهتر نبود در بازی با ولز عابدزاده به میدان می‌رفت؟ پاسخ داد: کی‌روش با بازی دادن به سید حسین حسینی کاملا کار درستی کرد، دادن شانس مجدد به حسینی تصمیم خوبی بود؛ مثالی دیگر بزنیم: روزبه چشمی، باتوجه به بازی نه‌چندان خوبش برابر انگلیس، با داشتن شانس مجدد و بازی درمقابل ولز، گلزنی کرد و درخشید. در هرصورت ایستادن حسینی در دروازه تیم ملی، بهترین گزینه ممکن است که کی‌روش آن‌ را انتخاب کرد.

جلالی در پایان با بررسی مجدد سبک بازی متفاوت ایران با انگلیس و ولز، یادآوری کرد: ایران سال‌ها سبک بازی که با ولز کرده بود را به نمایش نگذاشته بود؛ خیلی وقت است اینگونه نبودیم، تیمی دونده، درگیر و با روحیه تهاجمی بالا؛ بنظرم این اتفاق با غلبه اراده بازیکنان بر بازی تدافعی کی‌روش، رخ داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1161775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =