سقف دریافت ارز صرافی‌ها افزایش یافت

با ابلاغ بخشنامه از سوی بانک مرکزی، سقف دریافت ارز توسط صرافی‌ها از ۱۰۰ هزار یورو به ۱۵۰ هزار یورو افزایش یافته است. فعالان بازار ارز پیشنهاد می کنند که بانک مرکزی در کنار این سیاست‌، زمینه فعالیت سایر صرافی ها را نیز در نیما فراهم کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بانک مرکزی به تازگی با ابلاغ بخشنامه‌ای سقف دریافت ارز روزانه توسط صرافی‌ها را 50 درصد افزایش داده است.

با این تصمیم، میزان دریافت اسکناس ارزی صرافی‌ها از بانک  از 100 هزار یورو به 150 هزار یورو افزایش یافته است؛ فعالان بازار پیش‌بینی می کنند این اقدام که با هدف تامین بیشتر تقاضا در بازار رسمی انجام شده به کاهش نوسانات ارزی نیز کمک کند.

بیشتر بخوانید:

نرخ ۱۳ ارز افزایش یافت

همچنین با تصمیم بانک مرکزی، از دیروز سهمیه دارندگان کارت بازرگانی نیز به 6 هزار یورو افزایش پیدا کرده و ردیف جدیدی به نام کارت بازرگانی با نرخ توافقی برای این گروه در نظر گرفته شده است. این تصمیم نیز در راستای کاهش تقاضا در بازار غیررسمی است تا به بازار رسمی عمق بیشتری بدهد.

* پیشنهاد فعالان ارزی به بانک مرکزی

فعالان بازار ارز و صراف‌ها پیشنهاد می کنند که بانک مرکزی همزمان در بازار نیما نیز شرایط را برای دسترسی اکثر صرافی‌های مجوز دار فراهم کند تا سایر صرافی‌ها نیز بتوانند در کنار صرافی های بانکی و صرافی های تضامنی خاص که اکثریت بازار نیما را در دست دارند، به معاملات ارزی بپردازند.

به گفته فعالان بازار ارز، این اقدام باعث افزایش رقابت در معاملات و  کاهش انحصار و قیمت ارز خواهد شد.

همچنین تاخیر در تحویل ارزهای خریداری شده توسط عرضه کننده های سامانه نیما،  عامل مهم دیگری در افزایش قیمت هاست که صرافان اعلام میکنند تنها راهکار، راه اندازی حساب واسط توسط بانک مرکزی‌ است که طبق اخبار واصله بانک در حال اقدام در این خصوص است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1161781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =