بحران انرژی در اروپا

بحران انرژی در اروپا قطعی برق و خاموشی‌ها را بر استادیوم‌ها، سالن‌های تئاتر و دیگر اماکن عمومی در کشور مجارستان حاکم کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، تارنمای رادیو و تلویزیون ایرلند امروز سه‌شنبه نوشت که قبض‌های سرسام‌آور انرژی دولت مجارستان را مجبور به تعطیلی کتابخانه‌ها، سالن‌های تئاتر، استخرها و حتی استادیوم‌های جدید فوتبال در فصل زمستان کرده است.

بیشتر بخوانید:

صادرات پسته ایران به اروپا افزایش یافت

ساختمان‌های با بهترین فناوری روز در میان سازه‌هایی هستند که دیگر قادر به پرداخت هزینه های فزاینده انرژی در این کشور اروپای مرکزی نیستند.

برغم اینکه سِکِش‌فِهِروار یکی از شهرهای ثروتمند مجارستان است اما بسیاری از موزه‌ها، کتابخانه‌ها و سالن‌های تئاتر این شهر رو به تعطیلی هستند. به گفته شهردار سکش‌فهروار، ورزشگاه جدید این شهر با ظرفیت ۱۴ هزار تماشاگر نیز این ماه به علت صرفه جویی در هزینه‌ها فعالیت خود را متوقف ساخت.

بحران انرژی متاثر از جنگ اوکراین ویکتور اوربان رئیس جمهوری مجارستان را که "قبض‌های خدماتی با قیمت کم" هسته سیاستش در یک دهه اخیر بوده، تحت فشار قرار گرفته است.

در ماه اکتبر نرخ تورم در مجارستان به ۲۱.۶ درصد رسید که بیشترین میزان از سال ۱۹۹۶ است و سومین نرخ تورم بزرگ در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

محدودیت‌های دستوری قیمت از سوی دولت در مواد غذایی اساسی و سوخت با هدف جلوگیری از افزایش قیمت‌ها منجر به کمبود در برخی مغازه‌ها و پمپ بنزین‌ها شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1161832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =