اعمال تحریم‌ها، عامل شکوفایی استعدادهای بومی و خودکفایی کشور

رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات نیروی دریائی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعمال تحریم‌ها علیه کشور را عامل شکوفایی استعدادهای بومی و خودکفایی کشور دانست و گفت: در خصوص تأمین قطعات ناوشکن‌ها قرادادهائی را با چندین کشور خارجی داشتیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از سمنان، همزمان با روز گرامیداشت نیروی دریایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان میزبان امیردریادار دوم جواد داداش زاده، رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات نیروی دریائی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود. در این جلسه که در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد در خصوص معرفی ظرفیت ها و توانمندی های علمی و پژوهشی و نحوه همکاری دوجانبه دانشگاه آزاد اسلامی و نیروی دریائی ارتش جمهوری اسلامی ایران بحث و تبادل نظر شد.

 دریادار دوم جواد داداش زاده اعمال تحریم‌ها علیه کشور را عامل شکوفایی استعدادهای بومی و خودکفایی کشور دانست و گفت: در خصوص تأمین قطعات ناوشکن‌ها قرادادهایی را با چندین کشور خارجی داشتیم که پس از اعمال تحریم‌های و خروج شرکت‌های خارجی از ایران تنها عرصه امیدی که در کشور ایجاد شد، دانشگاه‌ها و ارتباط موثر با دانشگاه بود که از این طریق فناوری‌های مورد نیاز ساخت ناو شکن‌های جماران، سهند،دماوند ودنا توسط متخصصان داخلی بومی سازی و تأمین شد.

رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، قطب‌های دانشی مورد نیاز و کاربردی در نیروی دریایی را علاوه بر بحث شناوری در حوزه های تحرک، سازه، تسلیحات، امواج، ارتباطات، موشکی و سایر زیر شاخه های این دانش اعلام کرد و خاطر نشان کرد: در علومی همانند ارتباطات زیر سطحی، تحرک و بدنه زیر سطحی و در حوزه هوائی و هوا ناوها، هاورکرافت‌ها و ابر بالگردهای نیروی دریایی نیازمند تربیت متخصصان دراین حوزه‌های علمی هستیم.

داداش زاده با اشاره به انعقاد قرارداد های همکاری با واحدهای دانشگاهی کشور افزود: ما به عنوان رابط بین نیروی دریائی و دانشگاه‌ها تلاش کردیم این هم افزائی را در معاونت‌های تخصصی نیروی دریایی افزایش دهیم و بستر مناسبی برای ارائه توانمندی های دانشگاه‌ها فراهم کنیم و به اصطلاح مشتری را پای کار و در کنار کارفرما قرار دهیم تا نتیجه مطلوب این همکاری مشهود باشد.

رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سواحل مکران را یکی از سواحل بکر ایران معرفی و رویکرد توسعه این سواحل را رویکرد هاب انرژی و هاب جذب سرمایه های مولد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه، یکی از محدودیت های کشور و بطور خاص در سواحل مکران موضوع و معضل آب است تاکید کرد: فناورهای نو در خصوص تولید آب شرب و آب شیرین کن های صنعتی با تکنولوژی نوین بسیار حائز اهمیت است.

دریادار دوم داداش زاده گفت: هوشمند سازی سامانه های و تجهیزات دریائی از اولویت های سیاست های علمی نیروی دریائی در سال جاری است و از حمایت های این نیرو از طرح های علمی و پژوهشی در زمینه رادارگریزی، جذب امواج و دفع ریز فاکتورهای دریائی خبر داد.

این مقام مسئول، نحوه همکاری دو جانبه علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و نیروی دریائی را بسیار گسترده خواند و تصریح کرد در زمینه معرفی و اشتغال نخبگان، برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌ها و رویدادهای علمی و پژوهشی،  اجرای طرحهای تحقیقاتی مشترک، چاپ، انتشار و برگزاری نمایشگاه های کتاب، نشست های تخصصی فرصتهای بسیار خوبی به منظور تحقق اقدامات بزرگ در حوزه صنایع دریائی مهیا شده است که حسن استفاده از آنها نوید بخش افزایش خودکفائی واستقلال ایران اسلامی و نیز اشتغال جوانان علاقمند خواهد بود.

بازدید از کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مرکز تحقیقات ژئوتکنیک لرزه‌ای و بتن توانمند (ژئوبتن) دانشگاه، از دیگر برنامه‌های این نشست تخصصی بود که با حضور معاون هماهنگی و رئیس دبیرخانه هیات امناء، معاون پژوهش و فناوری، رئیس مرکز تحقیقات ژئوتکنیک و بتن لرزه‌ای، رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان صورت گرفت.

کد خبر: 1161838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =