تفاهم‌نامه برای صادرات خودرو از ایران به روسیه

دبیر انجمن قطعه سازان ایران اعلام کرد که تفاهم‌نامه‌ای برای صادرات خودرو از ایران به روسیه به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار بین دو کشور امضا شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز به نقل از راشاتودی، دوره محمدرضا نجفی منش، دبیر انجمن قطعه سازان ایران، اعلام کرد که اخیراً مسکو و تهران تفاهمنامه‌ای را برای صادرات خودرو از ایران به روسیه به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار امضا کرده اند.

بیشتر بخوانید:

چه خودروهایی دیگر تعویض پلاک نخواهند شد؟

بر اساس این طرح ایران خودرو به عنوان بزرگترین تولید کننده خودرو در خاورمیانه به دنبال آن است تا در پس خروج برندهای خودروسازی اروپایی، آمریکایی و ژاپنی از روسیه به این کشور خودرو صادر کند.

بسیاری از خودروسازان خارجی ادامه فعالیت در بازار روسیه در قالب تأمین قطعات و فروش خودرو را به خاطر فضای پیش آمده ناشی از تحریم‌های غرب بسیار سخت می‌بینند.

بر اساس آمارهای موجود از آژانس اتو استات روسیه هم اکنون ۱۰ هزار و چهارصد دستگاه خودروی ایرانی در روسیه در حال تردد هستند که بخش عمده‌ای از این خودروها مدل سمند هستند.

ایران هم که سالهاست تحت تحریم غرب است توانسته صنعت خودروسازی خود را با هدف تأمین نیاز داخل به صورت بومی توسعه دهد. این کشور مجبور شده تا وابستگی خود به خودروسازان خارجی را به خاطر توقف تأمین قطعه از سوی آنها کاهش دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1161842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =