تحلیل دروازه‌بان سابق آمریکا از دیدار با ایران

دروازه‌بان سابق تیم‌های لیورپول و تاتنهام معتقد است که سرمربی تیم ملی ایران در دیدار با آمریکا، عمدتاً روی کریستین پولیشیچ متمرکز شده است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 22:30 امشب (سه‌شنبه - به وقت ایران) در چارچوب دور سوم از مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر، در ورزشگاه الثمامه به مصاف تیم ملی آمریکا می‌رود.

برد فریدل دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال آمریکا در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری «دیلی‌میل» قرار داد، به تحلیل این مسابقه پرداخته و نوشته است: «سرنوشت آمریکا در دستان بازیکنان ماست. گرگ برهالتر مقابل انگلیس تصمیم شگفت‌انگیزی گرفت و از چهار هافبک استفاده کرد. همین اتفاق باعث شد انگلیس به سختی حمله کند، اما در دیدار با ایران که تنها پیروزی برای ما مفید است، پیش‌بینی می‌کنم آمریکا مجدداً سه هافبک را در ترکیب اصلی قرار بدهد.

کریستین پولیشیچ و وستون مک‌کنی بیشترین شانس را برای گلزنی برابر ایران دارند. در این مسابقه که نیاز به زدن گل داریم، انتظار دارم پولیشیچ جلوتر بازی کند. ایران متفاوت با انگلیس است. توقع دارم آمریکا فرصت گلزنی و مالکیت بیشتری به دست بیاورد و پیروز شود. البته از لحاظ تاریخی از این لحاظ خوب نبودیم. نمی‌گویم در این بازی پیروز نمی‌شویم، اما این مسئله مرا کمی عصبی می‌کند و جام جهانی فعلی سرشار از شگفتی است.

کارلوس کی‌روش را می‌شناسم. او در سال 1994 مشاور فوتبال آمریکا بود و به تیم ملی کمک کرد که مطابق برنامه او، تا جام جهانی 2010 به یک قدرت اصلی تبدیل شویم. زمانی که کارلوس دستیار سر الکس فرگوسن در منچستریونایتد بود، در بلکبرن بازی می‌کردم و او را بیشتر شناختم. کی‌روش خارج از فوتبال، فردی باشخصیت و به‌عنوان مربی، مردی نظم‌دهنده و ساختارمند است. اگر همان کارهایی را انجام بدهید که او می‌خواهد، بسیار مهربان خواهد بود.

کی‌روش مردی هوشمند است و ایران دو ماه قبل، او را به‌عنوان سرمربی خود منصوب کرد. کارلوس بسیار مصمم است و فشار روزانه را حس نمی‌کند. دیدم که بازیکنان ایران پس از پیروزی مقابل ولز، چگونه با او خوشحالی کردند. مبنای کار کارلوس، متوقف کردن سلاح‌های هجومی ما و گرفتن انرژی و سرعت بازی ماست؛ به‌ویژه از مک‌کنی و یونس موسی. با این حال تمرکز سرمربی ایران بیشتر روی پولیشیچ است.

نمی‌دانم او روی یک مهاجم شماره 9 تمرکز می‌کند یا خیر، اما برای هر سبک یک برنامه دارد. فکر می‌کنم سرمربی ایران تلاش خواهد کرد که انرژی را در خط هافبک ما محدود کند و مانع از رسیدن توپ به سرجینو دست و آنتونی رابینسون شود. ایران سه بازیکن خوب یعنی علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی در خط حمله دارد. آنها با واکر زیمرمن روبه‌رو می‌شوند و موقعیت‌هایی برای گلزنی به دست می‌آورند. کی‌روش می‌داند که از لحاظ ورزشی تیم برتر میدان هستیم و یک بازی فیزیکی و سرشار از درگیری خواهیم دید».

علیرضا جهانبخش به دلیل دریافت دو کارت زرد ظرف بازی‌های قبلی ایران در جام جهانی قطر نمی‌تواند مقابل آمریکا به میدان برود که این مسئله، از دید دروازه‌بان پیشین تیم‌های لیورپول و تاتنهام پنهان مانده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1161856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =