افزایش صادرات دام به بیش از ۱۰۰ هزار راس

مدیرعامل اتحادیه دام سبک‌ گفت: بنابر آخرین آمار صادرات دام به بیش از ۱۰۰ هزار راس رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، افشین صدردادرس گفت: بنابر آخرین آمار بیش از ۱۰۰ هزار راس دام به بازارهای هدف صادر شده و همچنان صادرات در حال انجام است.

به گفته او، هم اکنون دامداران با مشکل انباشتگی بره های نر در واحدها روبرو هستند و شرایط بازار تا حدودی برای میش و بز بهتر است.

صدردادرس قیمت کنونی هر کیلو بره نر را ۷۵ هزار تومان و میش ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: بازار گوشت رابطه منطقی با دام‌ زنده ندارد و به عبارت دیگر یک سری فاکتورها تعیین کننده قیمت گوشت در بازار هستند، براین اساس گرانی گوشت هیچ ارتباطی به صادرات ندارد.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: قاچاق دام موضوع جدیدی نیست، از دیرباز کماکان وجود داشته است و از سوی دیگر  صادرات هم به کندی در حال انجام است؛ لذا این عوامل تاثیری بر قیمت دام زنده نداشتند به طوریکه قیمت هر کیلو دام در مقایسه با اسفند اختلاف ۳ تا ۴ هزار تومانی داشته است.

او نسبت به کشتار دام های مولد و با وزن‌ پایین هشدار داد و گفت: در شرایط کنونی کشتار دام های ماده و همچنین دام های با وزن پایین در حال انجام است که این موضوع زنگ خطری برای تولید محسوب می شود؛ بنابراین از مسئولان ستاد تنظیم بازار و وزارت جهاد کشاورزی انتظار می رود که به فکر تولیدکننده باشند.

این مقام مسئول گفت: با توجه به ذخایر مناسب گوشت در سردخانه ها از مسئولان پشتیبانی امور دام انتظار می رود که اقدام به توزیع ذخایر کند تا التهابات بازار گوشت فروکش کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1161869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =