کنکور و آزمون| مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی امروز به پایان می‌رسد/ آغاز برگزاری آزمون‌ دانشنامه و گواهینامه تخصصی دندانپزشکی از ۱۵ آذر

مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی امروز چهارشنبه ۹ آذر به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دستیاری پزشکی از شنبه ۵ آذر آغاز شد و این فرصت تا امروز چهارشنبه ۹ آذر ادامه دارد.

تمامی داوطلبان چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی که در مرحله اصلی مجاز به انتخاب رشته بودند و در اعلام نتایج آزمون مردود اعلام شدند و یا به هر دلیل موفق به انجام انتخاب رشته نشدند، می‌توانند در تکمیل ظرفیت شرکت کنند.

بر اساس رای صادره در نود و یکمین نشست شورای آموزش پزشکی ۱۹ آبان ۹۸، داوطلبان با توجه به نمره و حدنصاب مرحله اصلی هر رشته محل، مجاز به انتخاب آن رشته محل هستند.

هر داوطلب در فرم انتخاب رشته خود قادر است تنها رشته محل هایی را مشاهده کند که نمره حد نصاب لازم آنها را کسب کرده باشد.

کسب حدنصاب لازم در هر رشته محل به منزله پذیرش نهایی نیست و پذیرش بر اساس قوانین خواهد بود.

مرکز سنجش آموزش پزشکی سایر شرایط برای دانشجویان و سهمیه مناطق محروم را اعلام کرده است.

آغاز برگزاری آزمون‌ دانشنامه و گواهینامه تخصصی دندانپزشکی از ۱۵ آذر

آزمون دانشنامه/ گواهینامه رشته های تخصصی دندانپزشکی سال ۱۴۰۱ برای تمامی داوطلبان واجد شرایط در روزهای ۱۵ تا ۱۸ آذرماه ۱۴۰۱ برگزار می شود.

آزمون کتبی برای رشته های اندودانتیکس، آسیب شناسی دهان و فک و صورت، پریودانتیکس، پروتزهای دندانی، رادیولوژی دهان و فک و صورت و دندانپزشکی کودکان در محل دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.

همچنین آزمون کتبی برای رشته های ارتودانتیکس، بیماری های دهان و فک و صورت، جراحی دهان و فک و صورت و دندانپزشکی ترمیمی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، کارت شناسایی معتبر (کارت ملی) برای همه شرکت کنندگان الزامی است.

ساعت ورود به جلسه آزمون ۸:۳۰ صبح است و آزمون کتبی راس ساعت ۹ صبح روز سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ برگزار می شود. نتایج آزمون کتبی روز چهارشنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۱ اعلام می شود. آزمون شفاهی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۷ و ۱۸ آذرماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

مدت زمان امتحان و تعداد سئوالات: تعداد سئوالات ۱۰۰ سوال و مدت زمان پاسخ دادن به آنها ۱۰۰ دقیقه است.

نحوه تکمیل پاسخنامه: پاسخ سئوالات به صورت چهار گزینه ای است. پاسخ صحیح فقط باید با پر کردن یکی از خانه ها با مداد مشکی در پاسخنامه درج شود. به پاسخ هایی که در دفترچه سئوالات درج شود نمره ای تعلق نخواهد گرفت. پاسخ های غلط نمره منفی ندارد. داوطلب فقط مجاز به انتخاب یک گزینه است. به سئوالاتی که به بیش از یک گزینه پاسخ داده شود نمره تعلق نخواهد گرفت.

دفترچه سئوالات آزمون باید با شماره کارت داوطلب و شماره صندلی و رشته تخصصی داوطلب هم خوانی داشته باشد.

اعتراضات: کلید سوالات پس از برگزاری آزمون ساعت ۱۴ روز سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ در سایت سنجش قرار می گیرد. اعتراضات و یا هر گونه نظریه نسبت به سئوالات، باید بلافاصله پس از آزمون حداکثر تا ساعت ۱۶ همان روز به صورت اینترنتی از طریق سایت سنجش آموزش پزشکی به آدرس http://sanjeshp.ir اعلام شود.

از داوطلبان درخواست می شود تا اعتراضات خود را مستند به صفحه یا صفحات کتاب رفرنس، شماره سئوال، پاسخ درست بر اساس فرم اعتراض ارسال کنند.

اعلام نتایج: نتایج امتحان کتبی (قبول/ مردود) بعد از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۱ از طریق سایت سنجش آموزش پزشکی به آدرس http://sanjeshp.ir اعلام می شود.

آزمون شفاهی داوطلبین از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ (به غیر از داوطلبان رشته اندودنتیکس که حضورشان از ساعت ۷:۴۵ صبح الزامی است)، در دانشگاه محل برگزاری آزمون کتبی (دانشکده دندانپزشکی دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی) برگزار می شود. حضور داوطلبان نیم ساعت قبل از برگزاری آزمون الزامی است.

تبصره: تحویل کلیه مستندات اعلام شده در هر رشته تخصصی و مستندات پژوهشی بر اساس زمانبندی اطلاعیه ها مندرج در سایت سنجش آموزش پزشکی به آدرس http://sanjeshp.ir صورت گرفته و پس از پایان فرایند آزمون شفاهی، گروه های آموزشی و دبیران بورد هیچگونه مسئولیتی در قبال مفقود شدن مستندات نخواهند داشت.

استفاده از ماسک برای ورود داوطلبان به حوزه آزمون الزامی است. این مورد توسط مجریان برگزاری آزمون به شدت کنترل می شود.

داوطلبان به هیچ وجه مجاز به همراه داشتن کیف، تلفن همراه و غیره نیستند و براساس پروتکل های بهداشتی، استقرار باجه های امانتداری در حوزه ها ممنوع است.

داوطلبان باید مداد و پاک کن همراه داشته باشند. در حوزه به هیچ عنوان نوشت افزار توزیع نخواهد شد.

شرکت کنندگان آزمون بدون همراه و به تنهایی در محل آزمون حضور یابند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1161899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =