اخبار سفر رئیس جمهور به کردستان / رئیسی: مردم سلحشور کردستان همواره دشمنان را ناکام گذاشته‌اند

رئیس جمهور کشور با اشاره به اینکه امروز متن کار ما در دولت خدمت‌گذاری به مردم است و باید کار چند ساله را با خدمت جهادی در چند ماه برای پاسخگویی به مطالبات مردم انجام دهیم، گفت: مردم غیور کردستان و ایران تا امروز دشمن را ناکام گذاشته‌اند بعد از این نیز ناکام می‌گذارند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی دقایقی پیش وارد فرودگاه سنندج شد و مستقیم به تصفیه‌خانه این شهر رفت تا طرح بزرگ آبرسانی را افتتاح کند.

در سفر قبلی رئیس جمهور به استان کردستان، تامین اعتبار طرح بزرگ آبرسانی به سنندج مصوب شد و با تامین اختصاص۸۵۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم، این طرح تکمیل و امروز بهره‌برداری از آن آغاز می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی مجموعه سرمایه‌گذاری معادن با سرمایه‌گذاری یک هزار و 350میلیارد تومان در سقز با دستور رئیس‌جمهور و دیدار با مردم سنندج از دیگر برنامه‌های سفر آیت‌الله رئیسی به استان کردستان است.

رئیس جمهور: مردم سلحشور کردستان همواره دشمنان را ناکام گذاشته‌اند

آیت‌الله سیدابراهیم رییسی ظهر امروز در آیین مردمی افتتاح پروژه بزرگ آبرسانی به سنندج در سالن آزادی این شهر، با اشاره به بهره‌برداری از این پروژه بزرگ، اظهار کرد: امیدواریم دیگر طرح‌هایی که در جهت توسعه کردستان وجود دارد هرچه سریع‌تر به سامان برسد.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن همدان سنندج هم که تسهیل گر نقل و انتقال خواهد بود از دیگر مطالبات جدی مردم کردستان و از اولویت‌های دولت است.

به گفته رئیس جمهور، فرودگاه سقز دیگر پروژه اولویت‌دار دولت در کردستان است و انشاءالله به زودی به نتیجه می‌رسد. 

وی اظهار کرد: بارها به دوستان گفته‌ایم که پروژه جدید در کشور شروع نمی‌شود مگر نیاز ضروری باشد چون اولویت در دولت سیزدهم بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام است که مردم را رنج می‌دهد. 

آیت‌الله رییسی گفت: این سفرهای استانی را اگر لازم باشد تا به نتیجه رسیدن رفع مشکلات کامل استان کردستان ادامه می‌دهیم. 

وی اضافه کرد: اجرای پروژه آبرسانی به سنندج و طلای سقز نشان داد، می‌شود با کار جهادی اقدامات و طرح‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه خواهد رسید.

وی اظهار کرد: معتقدیم الگوی عملکردی در اجرای پروژه آبی کردستان را در دیگر نقاط کشور تکرار کرد تا طرح‌های نیمه‌تمام هرچه زودتر به بهره‌برداری و نتیجه برسند.

رئیس جمهور در ادامه گفت: ما در کردستان بعنوان سرزمین مجاهدت‌های خاموش شاهد مجاهدت و ایستادگی مردم هستیم و وجب به وجب خاک این استان شاهد استقامت و پایداری مردم کرد در برابر معاندین و گروهک‌های ضدانقلاب بوده است. 

آیت‌الله رییسی خاطرنشان کرد: از اول انقلاب تا به امروز دشمنان به دنبال این بوده‌اند که در این خطه کاری انجام نشود تا بتوانند در این استان لانه کنند، اما همواره مردم آنها را ناکام گذاشته‌اند.

وی افزود: در اتفاقات اخیر هم دشمنان یک محاسبات غیردقیق داشتند و این بار هم تصور می‌کردند می‌توانند کاری انجام دهند و با بهم ریختن و ایجاد ناامنی اهداف پلید خود را در این استان پیاده کنند غافل از اینکه مردم شهیدپرور کردستان شهدای زیادی برای بارورشدن درخت تنومند انقلاب که امروز ریشه‌های قوی دارد تقدیم کرده و در راه حفظ و مانایی این نظام همچنان در صحنه ایثار و شهادت‌طلبی آماده هستند.

رئیس جمهور اظهار کرد: مردم کردستان همواره ثابت کرده‌اند که دشمن را ناکام گذاشته و ناکام می‌گذارند. 

وی با اشاره به موضوعات و مشکلات اقتصادی که دشمن برای زاویه گرفتن ملت از نظام روی آنها زوم کرده‌اند، گفت: تصور کردند اگر برخی موارد را عنوان کنند می‌توانند به جایی برسند غافل از اینکه مردم با وجود تمام مشکلات مجاهدانه پای نظام و امنیت کشور خود ایستاده‌اند. 

آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: مردم مشکلات دارند، اما آنچه مهم است اتحاد این ملت در برابر دشمنان است، امروز شیعه و سنی در این خطه متحدانه در کنار هم زندگی کرده و در برابر دشمنان ایستاده و به دشمن اجازه جولان نمی‌دهند.

وی افزود: همچنان که مردم غیور کردستان و ایران تا امروز دشمن را ناکام گذاشته‌اند بعد از این نیز ناکام می‌گذارند چرا که اینجا سرزمین زنان و مردان سلحشور است. 

وی گفت: کسانی که به منافع دشمنان این نظام و این کشور فکر می‌کنند بدانند جایی در بین فکر و ذهن این مردم ندارند. 

رئیس جمهور خطاب به مدیران و مسئولان نیز گفت: امروز مساله مردم، خدمت صادقانه است، در هرکجا که خدمت می‌کنید باید صادقانه در خدمت مردم باشید و مطالبات به حق آنها را پاسخ دهید. 

آیت‌الله رییسی اضافه کرد: امروز متن کار ما در دولت خدمت‌گذاری به مردم است باید کار چند ساله را با خدمت جهادی در چند ماه برای پاسخگویی به مطالبات مردم انجام دهیم و این نوع عملکرد است که کینه دشمن را دو چندان می‌کند. 

وی با بیان اینکه به دشمنان باید گفت با این غیض جان دهید ولی این ملت از تلاش فروگذار نیستند، افزود: دشمنان می‌خواهند با این اغتشاشات قطار پیشرفت این ملت را از حرکت باز دارند اما شما مدیران نباید اجازه دهید این قطار پرسرعت از حرکت باز بایستد. 

رئیس جمهور اذعان کرد: دانشمندان ما که امروز در دنیا حرف اول می‌زنند دشمن را غضبناک کرده و پیشرفت علمی ایران در حوزه‌های مختلف و ارتباط ما با کشورهای دنیا، صادرات نفتی و غیرنفتی، احیا شدن سهم ایران در حوزه اقتصاد منطقه و راه افتادن چرخ‌های تولید در کشور دشمن را عصبانی کرده است. 

آیت‌الله رییسی تصریح کرد: کشور باید در مسیر تولید، اشتغال و فعال‌سازی دانش‌بنیان‌ها تلاش کند.

وی در ادامه سخنانش با تقدیر از استاندار کردستان بخاطر اقدامات انجام شده در زمینه کاهش بیکاری و اشتغال‌زایی در کردستان، اضافه کرد: برای پاسخگویی به دشمنان فتنه‌انگیز باید جوانان و مردان و زنان در حوزه تولید و فناوری تلاش خود را افزایش و موجب خشم دشمنان شوند.

وی اظهار کرد: ما می‌توانیم در کردستان با این میزان ظرفیت بالای ریشه بیکاری را بخشکانیم و تولید را رونق بیشتر دهیم. 

رئیس جمهور خطاب به مدیران گفت: ظرفیت نیروی انسانی در کردستان بالا است لذا از نیروی بومی و کارآمد این استان باید به نحو شایسته استفاده شود. 

آیت‌الله رییسی اضافه کرد: دختران و پسران عزیز این سرزمین و نیروهای فرهیخته و تحصیلکرده باید بدانند که در همین استان و کشور زمینه اشتغال آنها فراهم است. 

وی افزود: متن کار ما عبارت از خدمت‌رسانی مخلاصانه به مردم است کاری که امروز بسیجیان و نیروهای جهادگر در جای جای کشور در حال انجام هستند.

رئیس جمهور تصریح کرد: مدیران گرفتار حاشیه‌ها نشوند، متن خدمت به مردم و گره‌کشایی از کار مردم است ما این متن را از یاد نخواهیم برد و این مهم در متن کار همه دولتمردان است. 

آیت‌الله رییسی گفت: به اقتضای نیاز به کردستان بارها سفر خواهیم کرد و مسائل و مشکلات و مطالبات به حق مردم را پیگیری می‌کنیم و برای به نتیجه رسیدن آن تلاش خواهیم کرد. 

سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج که عملیات اجرایی آن بهمن سال ۱۳۹۹ آغاز شده بود، امروز با حضور آیت‌الله رییسی و با ۸۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1162029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =